آخرین اخباربین الملل > اروپا

«وعده» انتخاباتی سوناک درباره اجرای مجدد خدمت سربازی!



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس می‌گوید که در صورت پیروزی حزب متبوعش در انتخابات سراسری چهارم ژوئن(۱۵ خرداد)، قانون خدمت سربازی اجباری را برای ۱۸ ساله‌ها دوباره برقرار خواهد کرد.

به گفته سوناک، این اقدام به جوانان در «آموختن مهارت‌های واقعی جهان‌شمول، انجام کارهای جدید و کمک به جامعه و کشور انگلیس» کمک خواهد کرد.

با این حال، حزب کارگر که اپوزیسیون حزب حاکم محسوب می‌شود، این اقدام که براساس برآوردها حدود ۲.۵ میلیارد پوند انگلیس هزینه دارد را «یک تعهد مذبوحانه دیگر» از جانب حزب محافظه‌کار توصیف کرده که «بودجه آن دیده نشده است.»

خدمت نظام وظیفه در سال ۱۹۴۷ با حکم دولت وقت به نخست زویر «کلمنت آتلی» از حزب کارگر معرفی شد. براساس این قانون که سال ۱۹۴۹ اجرایی شد، تمام مردان جوان و تندرست بین ۱۷ تا ۲۱ سال باید ۱۸ ماه خدمت سربازی می‌رفتند.

این طرح در سال ۱۹۶۰ متوقف شد هرچند که افراد واجد شرایط باید خدمت معوقه‌شان را به اتمام می‌رساندند. آخرین سرباز انگلیسی تحت این قانون در سال ۱۹۶۳ ترخیص شد.

حزب مخافظه‌کار در بیانیه‌ای اعلام کرد: جوانان می‌توانند یک دوره ۱۲ ماهه تمام‌وقت را در نیروهای مسلح یا دفاع سایبری ارتش انگلیس انتخاب کنند. آنها گزینه دومی هم دارند و آن هم فعالیت داوطلبانه به مدت دو روز در ماه یا ۲۵ روز در سال در اداره آتش‌نشانی یا پاسگاه پلیس منطقه‌ای یا مراکز بهداشت ملی است.

سوناک گفت: انگلیس کشور بزرگی است اما نسل جوان فرصت یا تجربه‌ای که شایسته آن است را در اختیار ندارد و ضمن اینکه نیروهایی وجود دارد که در تلاش برای ایجاد تفرقه در جامعه ما هستند.

وی افزود: برای پرداختن به این موضوع و تضمین آینده کشور، برنامه روشنی دارم. الگوی جدیدی از خدمت نظام وظیفه را در سر دارم که حس هدف مشترک را بین نسل جوان ایجاد و حس غرور ملی را در کشورمان احیا می‌کند.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا