آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

ابوظبی: میانجیگری ما به تبادل زندانیان میان روسیه و اوکراین منجر شد



به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه امارات آمده است که مشارکت این کشور با روسیه و اوکراین، تبادل موفقیت‌آمیز زندانیان جنگی میان مسکو و کی‌یف را تسهیل کرده است.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، این وزارتخانه اعلام کرد: موفقیت ماموریت میانجیگری جدید که پنجمین ماموریت مشابه از ابتدای سال جاری میلادی به حساب می‌آید، در نتیجه روابط دوستانه و مشارکتی است که امارات را به روسیه و اوکراین پیوند می‌دهد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: بر آمادگی امارات برای حمایت از همه تلاش‌ها و ابتکارعمل‌ها با هدف دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز مناقشه میان روسیه و اوکراین تاکید می‌کنیم.

این وزارتخانه اضافه کرد: دیپلماسی، گفت‌وگو و کاهش تنش تنها راه برای غلبه بر بحران و کاهش پیامدهای انسانی آن است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ ۲۵ ژوئن (پنجم تیر) در نتیجه مذاکراتی که انجام شد، ۹۰ سرباز روسی که در خطر بودند از مناطق تحت کنترل اوکراین به خانه بازگشتند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «هم‌چنین ۹۰ زندانی از نیروهای مسلح اوکراین نیز به خانه‌هایشان بازگشتند.»

بیش از ۲ سال و چهار ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌انداز صلحی برای این کشور جنگ‌زده اروپایی وجود ندارد. این وضعیت در حالی در شرایط بن‌بست به سر می‌برد که نیروهای روسیه به دستاوردهایی در میدان جنگ دست یافته‌اند و ارتش اوکراین برای کمبود نیرو و جبران خسارات، به سربازی اجباری مردان اوکراینی متوسل شده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا