آخرین اخباراستان ها > سمنان

برگزاری ۳۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان


سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی امروز (۲۷ شهریور ماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: این ۳۰۰۰ فعالیت ذیل ۳۴ عنوان برنامه شاخص و محوری در شهرستان‌های هشتگانه استان برنامه‌ریزی شده است.

وی از سمنان به‌عنوان استان بین‌الحرمین رضوی نام برد و گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال ذیل برنامه‌های دومین کنگره ۳۰۰۰ شهید استان اجرایی خواهد شد.

فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان از دومین کنگره بزرگ سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان به‌عنوان مهمترین رویداد فرهنگی استان نام برد و بیان کرد: اجلاسیه‌های شهرستانی و یادواره‌های محلی و خانگی این کنگره بزرگ آغاز شده است و تاکنون یادواره‌هایی مانند یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان، یادواره شهدای معلم، یادواره شهدای دانش‌آموز استان، یادواره شهدای اصناف و اقشار، یادواره شهدای مهندسین رزم و … در استان برگزار شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای برپایی اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و گفت: تاکنون چند اجلاسیه شهرستانی دیگر نیز برگزار شده است. تا برپایی دومین کنگره بزرگ ۳۰۰۰ شهید استان در بهار ۱۴۰۴ همه اجلاسیه‌های شهرستانی برگزار خواهد شد.

شوقانی با بیان اینکه کنگره دوم و برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد علمی، پژوهشی و بصیرتی برگزار می‌شوند، اظهار کرد: بخش مهمی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس با موضوع تاثیرات راهبردی انقلاب اسلامی و نتایج آن در ناکامی‌های دشمن و همچنین پاسخ به شبهات نسل جوان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال به‌صورت مردم‌پایه و با مشارکت مردم برگزار می‌شوند، گفت: در برپایی این برنامه‌ها از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شده است.

فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان دانست و بیان کرد: در این برنامه‌ها به حرکت شتابان جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و آبادانی و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی توجه ویژه شده است.

برگزاری ۳۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳۰۰۰ پنل خورشیدی در یک بازه سه ساله خبر داد و گفت: طرح ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی در راستای کمک به تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم برنامه‌ریزی شده است و تاکنون ۲۹۲ پنل از آنها در استان راه‌اندازی شده‌اند.

شوقانی از «در راه فتح قله‌ایم» به‌عنوان شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال نام برد و ادامه داد: برای فتح قله نیازمند برداشتن گام‌های اساسی با مشارکت آحاد مردم هستیم.

وی با برشمردن برخی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: نکوداشت پیشکسوتان ایثار و شهادت، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، برپایی رژه موتوری و خودرویی، برپایی یادواره‌های شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا، اجلاسیه شهدای دامغان، برپایی اردوهای جهادی، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، اجرای عملیات سایبری، زنگ مهر و مقاومت، برپایی کارگاه تحکیم خانواده اعزام نمادین رزمندگان، اعزام تیم‌های روایتگری دفاع مقدس، شب شعر دفاع مقدس، توزیع لوازم‌التحریر، پویش نذر خون، یادواره شهدای گردان ادوات، بزرگداشت زنان پشتیبان جنگ، بزرگداشت مقام سرباز و … از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان از بازخوانی عملیات نصر ۸ در هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: این برنامه در امیریه دامغان زادگاه شهید دیپلماسی، شهید امیرعبداللهیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا