آخرین اخباراستانها > گیلان

اجرای بیش از۲۶۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان



اجرای بیش از۲۶۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمدرضا منشوری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران امانت‌دار صحنه‌ها، نوشته‌ها، رویدادها و مستندات هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ ناجوانمردانه توسط حزب بعث عراق ما را به تفکر عمیقی وا داشت، افزود: دوران دفاع مقدس توان دفاعی، نظامی و ایمانی جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عشق، عقل و ایمان پیش رونده دفاع مقدس بود، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها با سلاح عشق و ایمان پیشتازی کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت ۳ اصل نشاط آفرینی، امید آفرینی و ایمان افزایی تهیه و تدوین شده است، افزود: ۲۶۴۲ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله ایم» در استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اتحاد، وحدت آفرینی و امیدآفرینی، افزود: برنامه‌های هفته دفاع در ۱۹ ناحیه، شهر و بخش با محوریت ۳ اصل نشاط آفرینی، امید آفرینی و ایمان افزایی در حوزه‌های فرهنگی، رزمی، ورزشی، شهدایی و..تهیه و تدوین شده است.

وی برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس را رژه نیروهای مسلح در سطح استان در ۳۱ شهریور، اهدای لوازم التحریر به نیابت شهدا در مدارس، جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع) در سطح استان گیلان بیان کرد و گفت: برگزاری رزمایش فرهنگی با رمز عملیات «رهروان شهدا» با نام مبارک علی بن ابی طالب در این ایام برگزار می‌شود.

سرهنگ منشوری ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدا از سوی سپاه، بنیاد شهید و نیروهای مسلح از ۲۹ شهریور تا ۳۰ مهر در قالب رزمایش «رهروان شهدا» تبیین هویت زن مسلمان با رویکرد نقش بانوان در دفاع مقدس از سوی بسیج جامعه زنان، ویزیت رایگان، یادواره زنان شهیده و ایثارگر، افتتاح مسکن مددجو، آسفالت، آبرسانی یادواره شهدای تخریب و ۱۶۷ یادواره شهدا در سطح پایگاه، بخش و شهرستان برنامه‌های این هفته است.

وی تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان، رونمایی از سرود رسانه، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری میز خدمت، نمایش میدانی جلوه‌های عاشقی در تالش، گلباران ۱۲۷۸ گلزار شهدا در سطح استان ،۱۰۰ نشست روشنگری سیاسی در سطح مساجد و محلات، روایتگری در صدا و سیما در ۶ شب، نواختن زنگ مقاومت و ایثار همزمان، اجلاسیه شهدا و تجلیل از مقام سرباز و اردوی راهیان پیشرفت برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا