آخرین اخبارسیاست > امنیتی و دفاعی

خیریه اکرام باران رحمت افتتاح شد



خیریه اکرام باران رحمت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه خیریه اکرام باران رحمت با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مراسم برخی مسئولین سازمان بهزیستی کشور و جمعی از اعضای مجمع خیرین کشور حضور داشتند.

این مرکز شبانه روزی به منظور نگهداری از فرزندان دارای معلولیت‌های ذهنی و جسمی زیر ۱۴ سال با ظرفیت ۱۰۰ نفر به همت نیروی زمینی ارتش به بهره برداری رسیده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بهره برداری از این مرکز گفت: ما طرح‌هایی داریم که به صورت فرابخشنامه‌ای کارکنان ارتش را در قالب طرح‌هایی کمک می‌کند یکی از این طرح‌ها کمک به بیماران صعب العلاج است، کسانی که درمان سخت و طاقت فرسا دارند و نگهداری آنها جز در مرکزی مجهز برای خانواده میسر نیست لذا این مرکز را به عنوان مؤسسه خیریه باران رحمت نیروی زمینی راه اندازی کرده‌ایم و تقدم این مرکز برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان نیروی زمینی ارتش که نیاز به نگهداری در چنین مراکزی دارند پیش بینی کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سازمان بهزیستی تهران و خیرین در این زمینه به کمک ما آمدند. امروز با همراهی بهزیستی تهران و جامعه خیرین و مؤسسه خیریه الغدیر با مدیریت خوبی که اعمال شده این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

وی بیا اینکه مؤسسه در اراضی نیروی زمینی ارتش ایجاد شده است ادامه داد: کل هزینه‌های ساخت این مرکز را نیروی زمینی ارتش پرداخت کرده است اما برای اداره آن ارتش یک ریال هم هزینه نکرده است و اداره و هزینه‌های خدمات همه را خیرین تقبل کرده اند.

سرتیپ حیدری درباره اینکه مانند این خیریه در استان‌های دیگر برای افتتاح دارید گفت: استان‌های دیگر الان در برنامه نیست، اما برنامه ریزی کردیم که در چند استان مهم مرکزی مشابه در مقیاس کوچک‌تر را بسازیم اما افتتاح نداریم.

فرمانده نیروی زمینی درباره طرح‌های جدید مهارت آموزی هم افزود: در رابطه با مهارت آموزی پایگاه‌های متعدد مهارت آموزی را در پادگان‌ها داریم. سربازی که فاقد شغل حرفه‌ای است اگر مایل باشد در پادگان‌های ارتش می‌تواند به عنوان یک انسان حرفه‌ای فارغ التحصیل شود و مدرک لازم به او داده می‌شود.

وی ادامه داد: سربازی که مدرک دوره کارآموزی خود را گرفت می‌تواند با ارائه آن به بانک‌های دولتی در ارتباط با بازگشایی مرکزی جهت کسب و کار وام بگیرد که البته نیروی زمینی در این زمینه پیش قدم است. ما در ۲۲۷ نقطه‌ای که استقرار داریم ۲۲۷ مرکز برای مهارت آموزی اختصاص داده‌ایم و سالانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از سربازان با دریافت مدرک و پروانه مربوطه فارغ می‌شوند و کارآفرینان نمونه‌ای داشته‌ایم که از همین رهگذر کار یاد گرفتند.

سرتیپ حیدری در ادامه گفت: زمینی که برای ساخت این مرکز در نظر گرفتم اجازه آن را از رهبر معظم انقلاب، سردار باقری و امیر موسوی فرمانده کل ارتش گرفته‌ام و اجازه ساخت این مؤسسه هم باز از فرمان مبارک رهبری و پیگیری سردار باقری و دستور امیر موسوی بوده است.

وی تاکید کرد: بنده شرعا و قانونا حق ندارم یک ریال از بودجه ارتش برای اداره کردن این مؤسسه هزینه کنم تمام امید من به جامعه خیرین کشور است که ما را در ادامه این راه همراهی کنند و از خیرین می‌خواهم که ما را در این راه تنها نگذارند.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا