آخرین اخباراستانها > البرز

بهره مندی بیش از ۴۷۰۰ ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی البرز



بهره مندی بیش از ۴۷۰۰ ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه از دوم تا هشتم مهرماه امسال هفته جهانی ناشنوایان با شعار زبان دست‌ها را بشنویم و درک کنیم نامگذاری شده است، اظهار کرد: هدف از نامگذاری این روز ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و توجه به مشکلات پیش روی آنان است.

وی در خصوص خدمات سازمان بهزیستی به ناشنوایان گفت: این خدمات شامل خدمات توانبخشی و توانپزشکی در مراکز درمان تخصصی، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، برنامه‌های حرفه ‏آموزی و پرداخت وام اشتغال، اجرای طرح‌های مختلف توانمند سازی، پرداخت کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون، معافیت سربازی، یارانه کمک هزینه انجام آزمایش ژنتیک، کمک هزینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، معافیت در پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و برق و گاز و کمک هزینه‌های موردی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ چهار هزار و ۷۶۵ ناشنوا و کم شنوا در استان البرز تحت حمایت بهزیستی هستند عنوان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۴۵۳ نفر مستمری بگیر هستند و همچنین ۲۹۵ نفر فرد ناشنوا و کم شنوا هم از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز برخوردار هستند.

این مقام مسئول توضیح داد: در یکسال گذشته ۱۱۲ نفر از این جامعه هدف از خدمات شهریه دانشجویی و ۵۴۴ مددجو هم از خدمات سمعک رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۲۰۳ نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند و در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه شامل زایشگاه و پایگاه‌های زیرمجموعه بهزیستی انجام می‌شود.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا