آخرین اخبارفرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات

جنگ زشت و ناخوشایند است اما ما به آن آبرو دادیم



جنگ زشت و ناخوشایند است اما ما به آن آبرو دادیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» شامل خاطرات آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری نوشته صادق وفایی عصر روز گذشته دوشنبه دوم مهر با حضور خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس، اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از مسئولان در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

خلبان فرج‌الله برات‌پور در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه خود را یک سرباز کوچک میهن می‌داند گفت: اگر نیروی هوایی و جانفشانی خلبانان نبود خوزستان از دست می‌رفت.

سپس چند کلیپ از خاطره‌گویی راوی کتاب حسینعلی ذوالفقاری و اتفاقات تلخ و شیرینی که بر او در سال‌های جنگ در فانتوم‌های جنگی گذشته بود، برای حضار به نمایش درآمد.

در ادامه صادق وفایی نویسنده کتاب با اشاره به اینکه راوی این کتاب فردی خوش‌زبان و خوش‌صحبت است گفت: خیلی ساده بگویم خلبان ذوالفقاری آدم باصفایی است که با صفای درون این آدم در طول مصاحبه انگیزه می‌گرفتم.

وفایی ادامه داد: جنگ پدیده زشت و ناخوشایندی است. اما ما در دوران دفاع مقدس زیبا جنگیدیم و در این‌جهان بی‌آبرو به جنگ آبرو دادیم. نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ مأموریت‌های سرنوشت‌سازی را به سرانجام رساند در غیر این صورت معلوم نبود چه بلایی سر کشورمان می‌آمد. معتقدم خلبانان معیار و میزان میهن‌دوستی هستند چرا که در راه وطن از همه چیزشان گذشتند. نکته مهم درباره این‌آدم‌ها این است که ما به آن‌ها نیاز داریم نه آن‌ها به ما. یعنی اگر سال‌ها در غربت و بی‌مهری مطرح‌نشدن توسط ما باقی بمانند، ظلمی است که به خودمان روا داشته‌ایم.

در ادامه راوی کتاب خلبان ذوالفقاری با حضور بر روی صحنه به ذکر خاطراتش در دوران جنگ پرداخت که با تشویق همرزمانش همراه شد.

در پایان نیز با حضور خانواده، دوستان و همرزمان راوی، «آذرخش و رقص فانتوم ها» رونمایی شد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا