آخرین اخباراستانها > اصفهان

حقایق دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود



حقایق دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادق نیا شامگاه چهارشنبه در یادواره ۳۵۶ شهید ارتش منطقه بزرگ کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: منطقه کاشان ۳۵۶ شهید ارتشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که یکی از این شهدا، شهید غلامرضا طرق است.

وی با اشاره به اینکه باید حقایق دفاع مقدس برای نسل جدید تبیین شود، ابراز داشت: نسل جدید بیش از اینکه بخواهد به شنیده ها اعتماد کند به آنچه که دیده است اعتماد می کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نزاجا با اشاره به قهرمان سازی کشورهای غربی تصریح کرد: آنها برای خود قهرمانان خیالی از جمله سوپرمن و مرد عنکبوتی ساخته اند در حالی که قهرمانان ایران اسلامی شهدایی هستند که برای حفظ وطن از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه این قهرمانان را باید به مردم شناساند، گفت: چراکه این موضوع باعث می شود تا مردم به خصوص نسل جوان به این قهرمانان واقعی افتخار کنند.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه سربازان وطن در راه دفاع از کشور از عزیزترین سرمایه خود که همان جان است می گذرند، افزود: معنی و مفهوم کلمه سرباز از همین عبارت است و معنی سرباختن می دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار جانباز و ۲۴ هزار آزاده پرافتخار هم توسط ارتش جمهوری اسلامی در راه وطن مجاهدت کردند.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا