آخرین اخباراستان ها > سمنان

دوران دفاع مقدس ما با هیچ کدام از جنگ‌های دنیا قابل مقایسه نیست



دوران دفاع مقدس ما با هیچ کدام از جنگ‌های دنیا قابل مقایسه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ۵ مهرماه در جمع نیروهای مسلح استان سمنان اظهار کرد: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گرانسنگ و ارزنده است، افزود: امروز امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده و در تحقق این مهم، نقش نیروهای مسلح و تبعیت آنها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

اژه‌ای ادامه داد: نیروهای مسلح ما بیش از چهار دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند 

وی به تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست؛ مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. 

رئیس قوه قضاییه ضمن برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: خوشا به حال شما نیروهای مسلح که مدال افتخاری سربازی امام زمان (عج) و فرماندهی معظم کل قوا، ولی‌امر مسلمین جهان را بر دوش دارید.

 محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نیروهای مسلح ما سالهاست که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در ایام دفاع مقدس مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند؛ افزود: مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ما ثابت می‌کند که آنها در سطرهای نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند؛ کجای دنیا سراغ دارید که رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی باشد؟

رئیس دستگاه قضا گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. در دوران دفاع مقدس، همه اقشار جامعه ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند. در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

همچنین سردار «موقوفه‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان، با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در این استان در راستای پیشگیری از جرائم و برخورد قاطع با مجرمین اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه بخش‌های ذیربط در استان سمنان به ویژه تعاملات مثبت و حضور میدانی مسئولان دستگاه قضایی، امروز شاهد امنیت پایدار مناطق مختلف استان هستیم. 

به گزارش ایسنا_ رئیس قوه قضاییه در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی فراجا استان سمنان در محل یادمان شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیروهای مسلح را مسئلت کرد. 

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا