آخرین اخباراستان ها > تهران

نیازمند حضور پرقدرت خانواده شهدا و جانبازان در جبهه جنگ نرم هستیم‌



نیازمند حضور پرقدرت خانواده شهدا و جانبازان در جبهه جنگ نرم هستیم‌

سرهنگ محسن صادق نیا مدیر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نزاجا که به نمایندگی از فرمانده نیروی زمینی ارتش در اجلاسیه ۳۵۶ شهید ارتش در کاشان حضور داشت در ابتدای سخنان خود سلام و پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرماندهی ولایت مدار و مقتدر نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حاضرین در جلسه ابلاغ کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت و انتخاب شهید شاخص سال ۱۴۰۳ ‌ارتش، شهید سرلشکر محمود امان اللهی که لقب شهید وحدت دارد، افزود: همانطورکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در شعار مقدس ارتش فدای ملت صداقت خودش را چه در دوران انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران پسا جنگ و عملیات‌های مردمیاری به مردم این آب و خاک ثابت کرده به همین صورت در شعار هفته وحدت هم‌صداقت خودش رو به منصه ظهور گذاشته است. شهید محمود امان اللهی مظهر وحدت بین نیروهای مسلح و نماد وحدت بین اهالی تشیع و تسنن بود.

‌به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، مدیر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نزاجا گفت: پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام شهدای والا مقام اهل تسنن نامگذاری شده و تعداد قابل توجهی از فرماندهان رده‌های بالای ارتش از هم‌وطنان عزیز اهل تسنن هستند و شهید شاخص سال ۱۴۰۳ کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید انتخاب شده که در نیروهای مسلح در اهالی منطقه کردستان معروف به شهید وحدت و نماد و مظهر وحدت است.

وی با بیان اینکه در چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس و در آستانه روز سرباز هستیم  گفت: دوران خدمت مقدس سربازی و نام سرباز نام بسیار مقدس است. سرباختن که کلمه سرباز را تشکیل می دهد به معنا و مفهوم کسی است که بزرگ‌ترین متاع و گران قیمت‌ترین نعمتی را که خداوند به او عطا کرده که نعمت هستی و جانش هست را در راه وطن پرستی و در راه آرمان در طبق اخلاص می گیرد.

سرهنگ صادق نیا افزود: در چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس در نیروی زمینی محوری ارتش افتخار می‌کنم که میزبان بزرگترین قهرمانان تاریخ ایران اسلامی هستیم بزرگانی که با حضورشان اعلام کردند که ما هنوز ایستاده ایم و ما در راه فتح قله ایم‌. 

وی با بیان اینکه قله به دست نیافتنی بودنش است، گفت: ما امروز در محضر ابرمردان و شیرزنانی هستیم که بزرگ‌ترین قله های موجود در کشور را به دره تبدیل کرده اند، در واقع امروز آمدیم تا اعلام کنیم که به فرمایش مولا و مقتدامون هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می شویم از لحاظ معرفت و از لحاظ شناخت به دفاع مقدس باید نزدیک‌تر بشویم.

دبیر گرامیداشت سالروز هفته دفاع مقدس نزاجا گفت: ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر ۴۸ هزار نفر شهید بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر جانباز و بالغ بر ۲۴ هزار نفر آزاده تقدیم این آب و خاک کرده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی در دوران پرافتخار دفاع مقدس بالغ بر دو میلیون و 500 هزار نفر سرباز را آموزش داد و در قالب تیپ‌ها، لشکرها، گروه‌ها و پایگاه‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس شرکت داد. یکی از خیل صدها شهید این خطه از خاک ایران اسلامی شهید غلامرضا طرق است.

وی در ادامه به شهید سرلشکر غلام رضا طرق به عنوان شهید شاخص کاشان اشاره و تصریح کرد: شهید طرق فرماندهی گردان شهادت المهدی را ‌با دستور شهید سپهبد صیاد شیرازی تشکیل شده بود ‌و در اکثر قریب به اتفاق عملیات‌های مناطق عملیاتی جنوب حضور فعال داشتند. در یکی از مواردی که به سمت جبهه‌های جنگ عازم بودند در فرازی از بیاناتشان فرمودند که من شهید می‌شوم ‌من مفقود الاثر می شوم، پیکرم هم پیدا نمی‌شود دنبال پیکرم نگردید و خدا رو شاهد می‌گیرم که همکارانم در نیروی زمینی ارتش و در کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جزیره های اطراف منطقه اروند را زیر و رو کردند ولی پیکر مطهر شهید غلامرضا طرق افتخار ارتش افتخار میهن تفحص نشد، چرا چون که می‌خواست گمنام بماند.

‌سرهنگ صادق نیا تاکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا امروز اگر نامی از شهدا در جامعه ما است به برکت وجود همین مراسم شهدا و همت و اهتمام شما مردم عزیز به پشتوانه شما و به رهبری داعیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا است.

وی گفت: ‌اسرائیل و متحدان نادانش باید بدانند و باید آویزه گوششان کنند ونصب العین شان کنند که ارتش جمهوری اسلامی ایران به مانند آتشفشان دست به ماشه آماده فرمان هستند. ارتش با درونی پرتلاطم و خروشان و ظاهری آرام اما آماده فوران و روانه شدن به سمت دشمن است.

وی با بیان اینکه نگرانی اصلی امروز ما نسل جدید هستند، ادامه داد: ما امروز نگران نسل حاضر و بچه‌هایمان و نسل آتی هستیم. آیا بچه های نسل امروز خاطراتی از شهدا دارند آیا بچه‌های نسل امروز دوران نبرد و جبهه‌های حق علیه باطل را دیدند و خاطراتی از آن دارند، اما چه کسی باید فرهنگ جبهه، ایثار و شهادت و جهاد را به نسل حاضر منتقل کند؟

وی تصریح کرد: امروز از عاشورای دفاع مقدس ۸ساله گفتن و مقتل خواندن وظیفه یکایک ماست و بیشتر از همه وظیفه آنهایی است که بازماندگان دوران دفاع مقدس هستند. وظیفه آنهایی که تریبونی در اختیار دارند، وظیفه کسانی که این وظیفه و رسالت را درک کردند و وظیفه همه کسانی که باید بگویند اما کم می‌گویند.

سرهنگ صادق نیا ‌گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه رهبر فرزانه و نیروهای مسلح همیشه بیدار، دشمنان ما جرات تجاوز در جنگ سخت به مرزهای این مرز و بوم را ندارند، پس این جبهه کدام جبهه است‌؟ این جبهه، جبهه جنگ نرم است. این جبهه جبهه جنگ ترکیبی است، میدان مبارزه میدان مبارزه در فضای مجازی است، میدان مبارزه در فضای سایبری، زمین مبارزه در گوشی و دست بچه‌های ما است.

‌وی با بیان اینکه باید مفاهیم دفاع مقدس را برای نسل حاضر  تبیین کنیم که قدرت واقعی ما شهدا بودند، ادامه داد: دشمنان در دوران دفاع مقدس آهن داشتند ولی ما آدم داشتیم و اینگونه بود که دست برتر را گرفتیم. برای نسل امروز باید با اسناد محکم صحبت کرد. نسل امروز یاد گرفته که به چشمانش اعتماد کند نه چیزی که می‌شنود . 

سرهنگ صادق نیا حضور در جبهه جنگ نرم را اولویت اصلی کشور دانست و تاکید کرد:  اعلام می‌کنم ارتش جمهوری اسلامی ایران برای سربازان منقضی خدمت و برای کسانی که دوره دو ساله خدمت مقدس سربازی رو طی کردند و کارت پایان خدمت گرفتند فراخوان اعلام می‌کند و همه نیروهای احتیاط و ذخیره را مجدد به خدمت فرا می‌خواند،  اما این بار نه در جبهه جنگ سخت بلکه در جبهه جنگ نرم.

فرمانده قرارگاه مجازی نزاجا گفت: ‌امروز فرزندان و خانواده‌های ما ‌باید در جبهه جنگ نرم بیایند و به مولا و مقتدای مان کمک کنیم تا خدای نکرده مصداق اهالی کوفه نباشیم.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا