آخرین اخباراستان ها > کرمان

قطعا راه و مسیر شهید سیدحسن نصرالله ادامه می‌یابد



قطعا راه و مسیر شهید سیدحسن نصرالله ادامه می‌یابد

سید محمد حسینی شامگاه ۹ مهرماه در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهید عارف «حاج‌علی محمدی‌پور» در رفسنجان اظهار کرد: این روزها عالم اسلام از شرق تا غرب در حزن و ماتم است. شهادت سیدحسن نصرالله مصیبت بزرگی بود. اما این‌گونه نیست که فکر کنیم صهیونیست‌ها به هدف خود رسیدند. بله ما آسیب دیدیم و جبران آن سخت است اما ایشان(سیدحسن نصرالله) اینقدر نیروهای ورزیده‌ای را آموزش داده که این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سیدحسن نصرالله که در ۳۲ سالگی مسئولیت را بر عهده گرفت، صهیونیست‌ها را از پس از ۱۸ سال حضور در لبنان از این کشور اخراج کرد و در جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها با ضرب شصتی که از حزب الله خوردند، ناکام شدند. 

حسینی گفت: در بحث داعش، حزب الله فداکاری کرد. در یمن نیز وقتی که ائتلاف علیه یمن بود، حزب الله قهرمان به آنها کمک می‌کرد. در عملیات طوفان الاقصی و پس از آن نیز حزب‌الله در صحنه بوده و قطعاً این راه و مسیر را ادامه خواهد داد.

این هم‌رزم شهید حاج‌علی محمدی‌پور در ادامه به بیان برخی خصوصیات این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید حاج‌علی محمدی‌پور مأنوس با نهج‌البلاغه و دلبسته قرآن بود. ما این شهدا را از اولیاء خدا می‌دانیم. در زمانی که اغلب سرگرم مادیات و ظواهر دنیا هستند، شهدا باطن و حقیقت عالم را دیدند و می‌دانستند که این دنیا محل گذر و مزرعه آخرت است.

این استاد دانشگاه افزود: افتخار مردم رفسنجان است که هم در دوران انقلاب و هم در دفاع مقدس چنین فرزندان برومندی را تقدیم نظام کردند. از قبل از پیروزی انقلاب علیه رژیم ستمشاهی مبارزه کرد. رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۴ در سفر به رفسنجان به روحیه و فرهنگ مردم رفسنجان اشاره داشتند.

وی ادامه داد: شهید حاج‌علی محمدی‌پور دائماً اهل مطالعه در همه زمینه‌ها بود. انسان سخت‌کوشی بود و نازپرورده نبود. اهل عبادت و راز و نیاز و تهجد و شب زنده‌داری بود. اهل تواضع بود و نسبت به دیگران مودت و محبت داشت و حاکم بر قلب‌ها بود. 

حسینی گفت: شهید محمدی‌پور تسلط در مسائل نظامی داشت، اهل عرفان و معنا بود، با وجود چندین بار مجروحیت دوباره به جبهه بازگشت و آرزوی شهادت داشت.

استاد دانشگاه تهران افزود: شهید چند روز بعد از ازدواج عازم جبهه شد و شرط کرده بود که به شرطی ازدواج می‌کنم که جبهه را ترک نکنم. حساسیت نسبت به بیت المال داشت و توسل ویژه‌ای به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع مس سرچشمه نمی‌خواست کسی بداند او فرمانده است و فقط می‌خواست او را به‌عنوان کارگری ساده بشناسند، افزود: حتی در سربازی درجه‌دار شده بود ولی مانند سرباز عادی خودش را نشان می‌داد و اگر روایتی از جبهه و جنگ و عملیاتی تعریف می‌کرد نقش‌آفرینی خودش را نادیده می‌گرفت و این توصیه سردار سلیمانی بود که باید به مرحله‌ای برسیم که خودمان را نبینیم. 

معاون پارلمانی دولت شهید رئیسی اضافه کرد: امسال در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان این نکته را یادآوری کردند که یاد شهدا را زنده نگه داریم و تولیدات در زمینه شهدا باید ۱۰۰ برابر باشد و اهل دانش و هنر در این وادی وارد شوند و زندگی تک‌تک این ستارگان درخشان را به نسل جدید معرفی کنند. 

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا