آخرین اخبارجامعه > شهری

رونمایی از سند راهبردی سازمان بسیج شهرداری تهران



رونمایی از سند راهبردی سازمان بسیج شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین گردهمایی فرماندهان و مسؤولان سازمان بسیج شهرداری تهران با عنوان «عهد یاران ۵» با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، محمدمهدی حسن‌زاده، مسؤول سازمان بسیج شهرداری تهران، فرماندهان و مسؤولان بسیج مناطق ۲۲ گانه و دیگر حوزه‌های تابعه سازمان بسیج شهرداری تهران به همراه بیش از ۱۵۰۰ نفر از بسیجیان و جمعی از پیشکسوتان این سازمان در سالن همایش میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم که یادواره شهید جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله و یاران ایشان نیز بود، نخست حسن‌زاده، مسؤول سازمان بسیج شهرداری تهران طی سخنانی ضمن خیرمقدم به حضار و گرامی‌داشت شهدای صدر اسلام تاکنون، به‌ویژه شهدای جبهه مقاومت، سید مقاومت و یارانش که همگی سرباز امام زمان (عج) بودند، هدف از برگزاری این گردهمایی را «ایجاد مفاهیم عمومی از حرکت و مسیر سازمان» توصیف کرد و سپس به ارائه گزارشی از برنامه‌های راهبردی این سازمان در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان بسیج شهرداری تهران

حسن‌زاده «بازیابی و تقویت هویت بسیجی» را از اولویت‌های برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: پس از نیازسنجی‌های اولیه، مشخص شد هویت نهاد مقدس بسیج که بناست پاک‌ترین انسان‌ها را گرد هم آورد، باید به حد اعلای خود برگردد؛ در نتیجه در گام اول تلاش کردیم بفهمیم داشته‌ها، ظرفیت‌ها و گمشده‌های ما در این سازمان کجاست.

وی از تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران به عنوان عنصر مرکزی فعالیت‌های آن خبر داد و افزود: این سند که امروز با حضور شهردار محترم تهران و فرماندهی سپاه تهران از آن رونمایی می‌شود، برنامه‌ای منطبق بر منویات مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده که طی یکسال گذشته نیز بر مبنای آن عمل کرده‌ایم و امروز نسخه نهایی‌شده آن ارائه خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج شهرداری تهران، سپس از بازنگری در منابع انسانی شهرداری در این سازمان سخن گفت و بیان کرد: هم‌اکنون ۴۵۰۰ نفر از نخبگان و خبرگان بدنه شهرداری تهران از میان بسیجیان آن هستند که در مسؤولیت‌های مهمی مشغول به فعالیت‌اند؛ شناسایی ظرفیت‌های مختلف در بدنه نیروی انسانی با این هدف که هر مدیری که نیاز به تأمین نیروی انسانی داشت، به نیروهایی با عنوان بسیجی که دارای روحیه جهادی اند، دسترسی داشته باشد، از جمله اقدامات سازمان در سال گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اندیشه‌ورزی در فعالیت‌ها ادامه داد: طرح نشاط و تعالی که پنجشنبه همین هفته، اختتامیه آن برگزار می‌شود، بر همین مبنا برای فرزندانمان به اجرا درآمده و با تکیه بر بسیجی‌محوری برای تک‌تک بچه‌ها پرونده تشکیل داده‌ایم؛ چراکه هر نفر برای ما مهم است و می‌خواهیم هر اتفاقی از ما ببینید، اتفاقی زیبا باشد.

به گفته حسن‌زاده، توانمندسازی مسؤولان با برگزاری چندین دوره آموزشی در مراکزی همچون مجموعه شهدا، گسترش مراکز بسیج و تولیدات فرهنگی و معنوی از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی سپس به اولویت‌های سازمان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: ارتباط بیشتر بین سلسله‌مراتب در بسیج و تقویت جلسات از مهم‌ترین این برنامه‌ها بوده است؛ از جمله طرح شهید اسداللهی که طی آن در یک ماه، ۲۸۶ حوزه ما وضعیت سنجی شدند و این طرح با همین هدف ادامه خواهد داشت.

مسؤول سازمان بسیج شهرداری تهران، با اشاره تقویت مراکز تابعه بسیج افزود: خانه‌های فرهنگی، هنری نظیر خانه شاعران، خانه مداحان، خانه عکاسان با حضور ۱۷۰ عکاس از بدنه شهرداری در مدت اخیر افتتاح شده؛ همچنین موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) که در پیاده‌روی اربعین برپا می‌شود، قرار است به عنوان مرکزی فرهنگی همه سال فعال باشد.

رهبری شجاع و باصلابت که در جمعه نصر به رخ جهانیان کشیده شد

در ادامه سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، طی سخنانی ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران همچون برپایی همایش عهد یاران و تهیه و تدوین سند راهبردی برای آن، از شهدای جبهه مقاومت و شهید سیدحسن نصرالله یاد کرد و گفت: من این روزها در هر فرصتی که برای سخنرانی به دست می‌آورم، تمایل دارم از رشادت‌ها و سجایای اخلاقی سردار شهید حاج عباس نیل فروشان که شاید کمتر کسی از آن باخبر باشد، صحبت کنم.

وی، شهید نیل فروشان را از فرماندهان اثرگذار در دفاع مقدس و لبنان و سوریه قلمداد کرد و افزود: کمتر کسی را مثل ایشان دیدم در مواجهه با همه صمیمی برخورد و رفتار کند. تبحر شهید نیل فروشان در موضوعات عملیاتی و نظامی بی‌بدیل بود و سید حسن نصرالله او را به اسم کوچک می‌شناخت. در مأموریت آخر با تأکید شخص سیدحسن نصرالله به لبنان رفت و من هربار ایشان را می‌دیدم به ایشان می‌گفتم «شهید می‌شوی».

این فرمانده سپاه در ادامه با بیان اینکه به شهید نیل فروشان گفتم تشییع ویژه برای شما تدارک خواهیم دید، افزود: تا سه روز پیش که کشف پیکر قطعی شد، به این نتیجه رسیدم زلالی روح او و شهادت برایش قطعی بود. پیش از این شهید نیل فروشان انگشتری هم به بنده هدیه داده بود، اما تا روز شهادت ایشان به دست نکرده بودم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما به برکت وجود رهبری شجاع و باصلابت که در جمعه نصر به رخ جهانیان کشیده شد، همچنین وجود این شهدا همواره پیروز است، به سخنان خود پایان داد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا