آخرین اخباراستان ها > زنجان

اصل و اساس تمدن غرب نفی دین است



اصل و اساس تمدن غرب نفی دین است

حجت‌الاسلام علی قربانی امروز (دوشنبه ۲۳ مهر ماه) در جلسه با روحانیون مستقر استان زنجان، با بیان اینکه در جبهه مقاومت باید هر کس وظیفه خود را شناخته و متناسب با آن وظیفه به جبهه مقاومت کمک کند، افزود: مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز جمعه ۱۳ مهرماه امسال بر شکل‌گیری یک ملت پیوسته تاکید و در خطبه دوم نیز بر این استراتژی اصرار می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از عملیات وعده صادق ۲، استراتژی اصلی جبهه مقاومت را در جمعه نصر اعلام کرده و بر شکل‌گیری یک ملت به هم پیوسته تاکید می‌کنند، تصریح کرد: این امر بدان معنا است که ما باید یک کمربند دفاعی و عزت خود را از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزه و لبنان و در همه کشورها و ملت‌های اسلامی محکم ببندیم که این استراتژی نزدیک به منظومه فکری و استراتژی امام راحل است. 

قربانی با توضیح این مطلب که مردم باید این موضوع را حس کنند که در شرایط جنگی قرار داریم، اذعان کرد: این‌ جنگ، جنگی نیست که محدود به چند روز باشد، بلکه زمان آن طولانی است.

راهیار منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با بیان اینکه مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام است، اظهار کرد: باید این موضوع را قبول کنیم که در حال حاضر نقطه اوج تقابل تمدنی ما بین جبهه حق و باطل است، به ویژه بعد از قضایایی که در منطقه شاهد آن بودیم. 

قربانی با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دو تمدن علیه انقلاب ما قد علم کرده بودند، ادامه داد: یکی از این تمدن‌ها، تمدن مارکسیست‌ها در بلوک شرق که شوروی سردمدار آن بود و امام خمینی (ره) وعده فروپاشی آن را داده بودند که محقق شد. 

او با اشاره به اینکه تمدن دیگر تمدن غرب بود، متذکر شد: سردمدار این تمدن نیز آمریکا بوده و صهیونیست نیز سرباز آمریکا است و زیر نظر تمدن آمریکایی و غربی کار را جلو می‌برد. 

وی با توضیح اینکه اصل و اساس تمدن غرب نفی دین است، عنوان کرد: آن‌ها بر این باورند که دین جلوی پیشرفت و توسعه ما را می‌گیرد و اگر تمدنی قرار است صورت گیرد، مبتنی بر علم بوده و نگاه انسان‌محورانه دارد. 

قربانی در ادامه با یادآوری اینکه امسال در المپیک به صورت علنی نگاه نفی دین و نمادگرایی وجود داشت، عنوان کرد: در این المپیک شاهد بودیم وقتی ورزشکار ما قهرمان شده و پرچم حضرت ام‌البنین (س) را در دست گرفت، او را حذف کردند. 

وی با بیان اینکه هر مسلمان یک ضربه به این معنی است که هر کس در محله خود یک نقش داشته باشد، افزود: این موضوع منجر به شکل‌گیری یک حرکت عمومی می‌شود و وقتی این حرکت عمومی ایجا شود، قیام حاصل خواهد شد. 

راهیار منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با بیان اینکه برای تحقق این امر نیز یکی از حرکاتی که در مساجد باید انجام گیرد، گفتمان‌سازی است، افزود: جریان‌سازی نیز از دیگر مسائلی است که باید در این حوزه مدنظر قرار گیرد. 

او با بیان اینکه مکمل جنگ نظامی فعلی فقط روایت است، ادامه داد: در اوج جنگ روایت‌ها قرار داریم تا جایی که شاهد بایکوت اخبار هستیم. به طور مثال وقتی مطلبی درباره شهید سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود تلاش می‌کنند آن را بایکوت کنند. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس انسان‌های پاک و وارسته است، گفت: این لباس دست به دست و نسل به نسل از علمای بزرگ به ما رسیده و امروز ما امانت‌دار آن هستیم. 

حجت‌الاسلام دوست‌علی محمدی با توضیح اینکه این لباس که امروز به آن احترام می‌گذارند حاصل پاک‌زیست علمایی است که از بدو اسلام تاکنون توانسته‌اند امانت‌داری کنند، اظهار کرد: با امانت‌داری خوب نباید اجازه دهیم خدشه‌ای به جایگاه روحانیت وارد شود.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا