آخرین اخبارجهان > محور مقاومت

جزئیات عملیات ویژه ترکیبی حزب‌الله لبنان در حیفا


به گزارش المیادین، در پی عملیات ویژه حزب‌الله در جنوب حیفا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیر حیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان.

در این بیانیه به برخی از اطلاعات مربوط به اهداف حساس نظامی اسرائیل و تأسیسات حیاتی این رژیم در فلسطین اشغالی به ویژه در شهر حیفای اشغالی اشاره شده که توسط پهپادهای «هدهد» جمع آوری شده‌ یا جمع‌آوری می‌شوند.

جزئیات عملیات ویژه ترکیبی حزب‌الله لبنان در حیفا
پایگاه اشغالگران

در این بیانیه تاکید شده است: اشغالگران پس از انجام عملیات امنیتی و ترور رهبران به ویژه دبیرکل سید حسن نصرالله قمار کردند که مقاومت نتواند تهدید خود را عملی کند. اشغالگران به هشدارهای آن توجه نکردند و همچنان به حملات علیه مردم شریف ما و انجام هولناک‌ترین قتل عام علیه زنان و کودکان به ویژه در شهر بیروت و ضاحیه جنوبی پافشاری کردند.

اما پس از همه موارد فوق، تصمیم رهبری مقاومت این بود که «این دشمن را ادب کند و در هر زمانی که بخواهد و در هر مکانی که بخواهد، چه مخفیانه و چه علنی، مقداری از توانایی‌هایش را نشان دهد». هدف قرار دادن یکی از اردوگاه‌های تیپ گولانی، در بنیامینا، در جنوب شهر حیفای اشغال شده، برای بسیاری از شهرک نشینان ناشناخته بود.

در بیانیه اتاق عملیات مقاومت آمده است: «نیروی موشکی مقاومت در یک عملیات کیفی و ترکیبی، ده‌ها موشک به سمت اهداف مختلف در مناطق نهاریا و عکا با هدف مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرد. همزمان نیروی هوایی مقاومت گروهی از پهپادهای مختلف را پرتاب کرد که برخی از آنها برای اولین بار به سمت مناطق مختلف در عکا و حیفا پرتاب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند.

پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند منفجر شدند درحالیکه در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها تن از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.

مقاومت اسلامی با شریف‌ترین مردم، عهد می‌بندد که سپر حفاظتی آنها باقی بماند و اجازه ندهد این دشمن بزدل آنها را منزوی کند.

مقاومت لبنان همچنین بر تداوم دفاع از سرزمین لبنان مطابق با نقشه‌های میدانی تاکید کرد که سید حسن نصرالله شخصاً به همراه سرداران شهید نظارت بر آماده سازی آن داشتند.

در پایان این بیانیه، اتاق عملیات مقاومت اشغالگران را تهدید کرد: اگر تصمیم به ادامه حمله به مردم سرافراز و عزیزمان بگیرید، آنچه امروز در جنوب حیفا شاهد آن بودید، تنها مقایسه کوچکی است با آنچه در انتظارش هستید.

مقاومت شامگاه یکشنبه عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در بنیامینا انجام داد.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ به حملات اسرائیل به ویژه به النویری و البسطه در بیروت و مناطق دیگر و در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.

این درحالی است که رژیم اشغالگر، سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم اذعان کرد که پهپادی که به پایگاه نظامی گولانی در جنوب حیفا حمله کرد، پدافند هوایی را دور زد و بدون نظارت یا کشف به پادگان نفوذ کرد. آنها به چهار کشته و هفت زخمی اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا