آخرین اخباربین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی

حمله پهپادی حزب الله به چالش جدی ارتش اسرائیل تبدیل شده است



حمله پهپادی حزب الله به چالش جدی ارتش اسرائیل تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه «معاریف» صهیونیستی اعلام کرد که حمله حزب‌الله به حیفا در روز گذشته «حادثه‌ای سخت و مزاحم و مشکل‌زا برای ارتش اسرائیل» به شمار می‌رود و به چالش‌های پیچیده‌ای که حزب‌الله برای سیستم‌های دفاع هوایی به وجود می‌آورد، اشاره کرده است.

این روزنامه اعلام کرد که «حمله‌ای که حزب‌الله به حیفا انجام داد، حادثه‌ای سخت، ویرانگر، مزاحم و مشکل‌زا برای ارتش اسرائیل محسوب می‌شود» و یادآور شد که «اسرائیل در حال حاضر سیستم اعتراضی مختص برای مقابله با پهپادهایی که از لبنان و غزه و سوریه و عراق و ایران و یمن به سمت اسرائیل شلیک می‌شوند، ندارد».

«معاریف» افزود: «این حادثه سخت در بنیامینا یک نشانه دیگر در جنگ مستمر بین اسرائیل و حزب‌الله محسوب می‌شود» و اظهار کرد که «این امر چالش‌های پیچیده‌ای را که این سازمان در برابر سیستم‌های دفاع هوایی قرار می‌دهد، تأیید می‌کند».

این روزنامه بیان کرد: «اسرائیل موظف است با این چالش اضافی مقابله کند».

«معاریف» ادامه داد: «اگرچه ارتش اسرائیل تغییراتی در سیستم‌های شناسایی و اعتراضی گنبد آهنین ایجاد کرده و در حال توسعه پیشرفت‌های اضافی در صنایع دفاعی، از جمله سیستم اعتراضی مبتنی بر لیزر است، اما پهپادها همچنان به اسرائیل می‌رسند».

این روزنامه اضافه کرد: «فرصت برای سرنگونی پهپادها پایین‌تر از سرنگونی موشک‌هاست. به همین دلیل، حزب‌الله این سلاح را انتخاب کرده است. ارتش اسرائیل باید به‌صورت دفاعی عمل کند تا بتواند پهپادها را سرنگون کند».

«معاریف» به نقل از «روتیم می‌تال»، مدیرعامل شرکت Asgard Systems که فناوری‌های نظامی برای صنایع دفاعی را توسعه می‌دهد، اعلام کرد که «به طور طبیعی، پهپادها دارای اثرات راداری خاصی هستند، به ویژه زمانی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند که رادار را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، سیستم‌های شناسایی و هشدار با چالش‌هایی از جانب وسایل جنگی جدید مواجه هستند».

رسانه‌های اصلی در رژیم صهیونیستی بر سر یک عنوان مشترک در خصوص عملیات قهرمانانه حزب‌الله که به پایگاه «گولانی» در جنوب حیفا حمله کرده، توافق داشتند و آن را «فاجعه» توصیف کردند.

این اقدام در پی اجرای عملیات مقاومت اسلامی لبنان در روز یکشنبه، مبنی بر شلیک یک گروه از پهپادهای انتحاری به سمت یک پایگاه آموزشی متعلق به تیپ «گولانی» در «بنیامینا» در جنوب حیفا انجام شد.

پس از این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حداقل چهار سرباز کشته شده‌اند، در حالی که روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از «ستاره قرمز داوود» اعلام کرد که ۶۷ نفر در این حمله مجروح شده‌اند.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا