آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

مقام ارشد حماس: لشکر ۱۷ هزار نفری اسرائیل در مقابل ۱۲۰۰ نیروی حماس دوام نیاورد



مقام ارشد حماس: لشکر ۱۷ هزار نفری اسرائیل در مقابل ۱۲۰۰ نیروی حماس دوام نیاورد

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت خبری i۲۴, «موسی ابومرزوق»، عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزایری در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات طوفان الاقصی اقدامات برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان را متوقف می‌کند یا خیر، گفت: قطعا این یکی از عوامل (حمله هفتم اکتبر) بود. بسیاری از کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط بودند این لوکوموتیو تندرو را از هفتم اکتبر متوقف کردند و نیازی به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل نمی‌بینند. همچنین فشار آمریکا بر این کشورها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل متوقف شد.

ابومرزوق در ادامه در خصوص جنگ غزه گفت آنچه در این جنگ تعجب‌آور بود، فروپاشی لشکر درنظر گرفته شده رژیم صهیونیستی برای غزه بود؛ لشکری که با ۱۷ هزار سرباز نتوانست در برابر ۱۲۰۰ نظامی حماس دوام بیاورد.

وی با اشاره به مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات برای این توافق نمی‌تواند به طور کامل به پایان رسیده باشد، زیرا هیچ جنگی در جهان بدون مذاکره به پایان نرسیده است و تمامی جنگ‌ها با دستیابی به توافق تمام شده‌اند. (اما) تا زمانی که ما گروگان داریم و جنگ ادامه دارد، درب مذاکره باز است. «مذاکره زیر آتش اشتباه است و نباید زیر آتش مذاکره کنیم.»

انتهای پیام 
 



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا