آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

گزارش رسانه‌های صهیونیست درباره حمله به اردوگاه تیپ گولانی: «فاجعه پهپادی»



گزارش رسانه‌های صهیونیست درباره حمله به اردوگاه تیپ گولانی: «فاجعه پهپادی»

به گزارش ایسنا، «محمد خیری» خبرنگار فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری «الجزیره» اظهار کرد: پهپاد حزب‌الله که عصر یکشنبه منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا را هدف قرار داد، مدل بسیار پیشرفته‌ای بود اما درباره محل مورد هدف، سانسور گسترده‌ای در رسانه‌های اسرائیلی انجام گرفت.

خیری تاکید کرد: گروه‌های اسرائیلی متعددی تصاویری از حمله انجام شده به اتاق‌های غذاخوری سربازان اسرائیلی را منتشر کردند که در آنها خون در کف این اتاق‌ها مشاهده می‌شود.

وب‌سایت عبری «کیکار هشبات» نیز درباره عملیات شامگاه یکشنبه حزب‌الله لبنان علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا و کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز در این اردوگاه، به نقل از برخی شاهدان عینی و مسوولان امنیتی و نظامی اعلام کرد: پهپادی که حمله را انجام داد، از نوع بسیار پیشرفته‌ای بود، این پهپاد که در حال پرواز در ارتفاع پایینی بود، موشکی را به سمت اردوگاه شلیک کرد که در آنجا منفجر شد.

خبرنگار فلسطینی در ادامه گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات گزارش دادند که این پهپاد «جایی» را هدف قرار داد که این اقدامی غیرعادی و بر خلاف رویه معمول این رسانه‌ها در پوشش تحولات است.

برخی وب‌سایت‌ها تصاویری از ده‌ها سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کردند که در حال کمک به انتقال زخمی‌ها بودند، در این رابطه سوال‌هایی درباره اینکه آنها چگونه به این سرعت خود را به منطقه‌ای غیرمسکونی در حدفاصل بنیامینا و منطقه دره «عاره» رساندند، مطرح می‌شود.

برخی شاهدان عینی اظهار کردند: این اتفاق در محل خاصی اتفاق افتاد و با وجود تمام تصاویری که در حال انتشار هستند، آنها نمی‌خواهند اطلاعاتی درباره این مکان منتشر کنند.

محافل رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کردند: پهپادهای حزب‌الله شروع به طی مسیرهای مشخص و شناخته‌شده‌ای بر اساس بررسی‌های حزب‌الله درباره سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل کردند و به همین دلیل می‌توانند از دستگاه‌های رصد عبور کنند.

روزنامه عبری «معاریو» نوشت: حمله پهپادی به پایگاه گولانی در جنوب حیفا در واقع یک فاجعه و اتفاقی تلخ و ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز برای ارتش اسرائیل است.

معاریو در ادامه نیز نوشت: در حال حاضر اسرائیل سامانه رهگیری ویژه مقابله با پهپادهایی که از لبنان، غزه، سوریه، عراق، ایران و یمن به سمت اسرائیل به پرواز درمی‌آیند، در اختیار ندارد.

همچنین روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در عنوان اصلی خود نوشت: «حمله به پایگاه گولانی در جنوب حیفا، فاجعه پهپادی.»

همچنین آحارونوت نوشت: شناسایی و رهگیری پهپادهایی که به سمت اسرائیل به پرواز درمی‌آیند، دشوار است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نیز نوشت، در پی حادثه بنیامینا ۵۲ سرباز هنوز در بیمارستان بستری هستند که حال هفت تن از آنها وخیم است.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نیز دلیل ناتوانی تل‌آویو در رهگیری و اسقاط پهپادهایی که به اردوگاه گولانی حمله کردند را فاش کرد و نوشت: این پهپادها در رادار مشاهده نشدند چراکه در ارتفاع پایینی در حال پرواز بودند.

این روزنامه عبری در ادامه نیز نوشت: جنگنده‌ها و بالگردهای نیروی هوایی این پهپادها را تعقیب کردند اما آنها از رادار محو شدند و نیروهای اسرائیلی رد آنها را گم کردند، احتمالا آنها در فاصله بسیار نزدیکی از زمین پرواز می‌کردند.

تایمز اسرائیل همچنین نوشت: آژیرهای هشدار نیز به صدا درنیامدند چراکه گمان می‌رفت با محوشان از صفحه رادار، آنها منهدم و یا رهگیری شدند.

خبرنگار الجزیره نیز در این رابطه اظهار کرد: این پهپاد گفته‌های روز یکشنبه یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل را نقض کرد.

گالانت مدعی شده بود: حزب‌الله اکنون کمتر از یک سوم موشک‌ها و پهپادهایی را که داشت، در اختیار دارد.

طبق گزارش امروز ارتش رژیم صهیونیستی، در عملیات ویژه ترکیبی حزب‌الله لبنان علیه حیفا که با پهپاد انجام شد، چهار صهیونیست کشته و ۶۷ تن دیگر زخمی شدند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی این ارتش در بیانیه‌ای اظهار کرد: شب گذشته (یکشنبه) یک فروند پهپاد حزب‌الله به پایگاهی نظامی در نزدیکی بنیامینا حمله کرد. در پی این حمله تمامی زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده و پیامی برای خانواده‌های آنها ارسال شد.

این عملیات به عنوان مرگبارترین عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ توصیف شد.

یک منبع عالی رتبه در حزب‌الله به الجزیره گفت: عملیات بنیامینا با یک اسکادران از پهپادهای هجومی انجام شد.

این منبع در حزب‌الله تاکید کرد: امکانات مقاومت هنوز وسیع بوده و قادر به دسترسی به عمق اسرائیل است.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات اسرائیل به محله‌های «النویری» و «البسطه» در بیروت و سایر مناطق لبنان، یک اسکادران از پهپادهای هجومی به اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا به پرواز درآمدند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز در این اردوگاه منجر شد.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا