استانها > قزوینمهارت آموری

آموزش مهارت زندگی به رشد شخصیت دانش آموز کمک می کند



به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی ظهر سه شنبه در دوره آموزشی مدرسان خانواده اظهار کرد: اهمیت کار مدرسین آموزش خانواده بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با توجه به اهمیت موضوع خواستار تقویت وجود مهارت خودآگاهی در دانش‌آموزان شد و افزود: تقویت و ارتقاء مهارت خوداگاهی منجر می شود، فرد در انتخاب‌هایی که دارد شناخت عمیقی از تمام ابعاد وجودی‌اش داشته باشد و بهترین راه‌حل را بر اساس ویژگی‌ها و استعدادهایش انتخاب کند.در این صورت در تمام موقعیت‌های زندگی به دیگران و تصمیماتشان متکی نخواهند بود.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس شاخص های اساسی توانمندی ها وضعف های هر انسان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزون عنوان کرد: دانش آموزان می توانند با استفاده از مهارت حل مسئله تصمیمات مهم زندگی را یاد بگیرند و مشکلات خود را درست تحلیل نمایند.

وی به ضرورت آموزش مهارت های تعاملات اجتماعی و سازشی به دانش آموزان تاکید نمود و ادامه داد: با آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان می‌توان افرادی باشخصیت و رشدیافته در ابعاد مختلف پرورش داد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه همسو کردن فعالیت های خانه، مدرسه، اجتماع در راستای آموزش مهارت های زندگی ضروری است، تصریح کرد: آموزش و ارتقاءمهارتهای زندگی به اولیا از طریق کلاس های آموزش خانواده همواره مستمر و هدفمندمدنظر قرار گیرد.

وی به تشریح ضرورت آموزش تقویت ایمان و بصیرت افزایی پرداخت و از مدرسین خواست تا با توجه به هجمه دشمنان در جهت تقویت ایمان و اعتقاد خانواده ها و دانش آموزان، تمام تلاش خود رابکار بگیرند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا