استانها > یزدمهارت آموری

خانه مهارت در میبد افتتاح شد



به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار میبد گفت: خانه مهارت و یاریگر زندگی در شهرستان میبد با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار خیری به بهره برداری رسید.

سجادی پور، با اشاره به آسیب فضاهای مجازی بر ذهن وضمیر دانش آموزان، گفت: یکی از ماموریت‌های خانه مهارت و یاریگر زندگی این است که مهارت لازم را برای حفظ دانش آموزان از این آسیب‌ها را به نسل نوجوان و جوان آموزش دهد.

مرتضی خاکزار معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد هم، گفت: هدف از راه اندازی خانه مهارت، نیاز دانش آموزان به مهارت‌های دوازده گانه است که آنها را از خیلی از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

خاکزار، قدرت نه گفتن، تصمیم گیری، حل مسئله، دوست یابی و ارتباط موثر را از جمله مهارت‌های دوازده گانه برشمرد و گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در ناآگاهی وندانستن بسیاری از این مهارت‌ها است.

وی گفت: با برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در خانه مهارت میبد با مشارکت مشاوران آموزش و پرورش، مرکز بهداشت و درمان و بهزیستی، دانش آموزان، یک اردوی علمی را تجربه خواهند کرد.

خاکزار تصریح کرد: کارگاه‌های مهارت‌های زندگی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی است و مدارس به نوبت با برنامه ریزی، دانش آموزان خود را در خانه مهارت شرکت خواهند داد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد خاطرنشان کرد: البته بعد از ظهر و شب هم با حضور والدین در خانه مهارت، دوره مهارت آموزی را در خانه مهارت و یاریگر زندگی تکمیل خواهیم کرد.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا