آخرین اخبارورزشی > سایر ورزش‌ها

قهرمان اسکیت: نیاز به حمایت دارم تا ورزش حرفه‌ای را کنار نگذارم



قهرمان اسکیت: نیاز به حمایت دارم تا ورزش حرفه‌ای را کنار نگذارم

امیرمحمد سواری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود این که ۸ سال است عضو تیم ملی اسکیت هستم و عناوین مختلف جهانی و آسیایی دارم اما متاسفانه چون از جایی تحت حمایت نیستم بعضی وقت‌ها شرایط سختی برای تداوم ورزش حرفه‌ای خود دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای تامین معاش کار مربیگری انجام نمی‌دهید، گفت: اگر کار مربیگری انجام دهم دیگر نمی‌توانم به صورت حرفه‌ای کار کنم. اکنون روزانه ۶ ساعت تمرین دارم و دانشجو نیز هستم دیگر فرصتی برای انجام کار مربیگری ندارم. اگر بخواهم به کار مربیگری بپردازم تمرکز کافی روی تمریناتم نخواهم داشت و شرایط سخت می‌شود. انتظار حمایت دارم تا ورزش حرفه ای را به خاطر دغدغه مالی کنار نگذارم.

قهرمان اسکیت در ماده فری استایل خاطرنشان کرد: قبل از اعزام به مسابقات جهانی ایتالیا فدراسیون قول پاداش داده بود که هنوز واریز نشده است. امیدوارم فدراسیون و وزارت ورزش زودتر پاداش مدال آوران را واریز کنند تا در شرایط بهتری خود را برای مسابقات آینده آماده کنم.

سواری یکی از مشکلات خود را مشکل سربازی عنوان کرد و گفت: به خاطر مشکل سربازی هر بار که قصد اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی را دارم به دلیل مشکل خروج از کشور باید وثیقه بگذارم و دنبال یکسری کارهای اداری باشم. امیدوارم این مشکل نیز زودتر از سوی وزارت ورزش برطرف شود تا به جای این که تمرکز خود را روی چنین کارهایی قرار دهم به فکر مدال‌آوری باشم.

دارنده مدال طلا مسابقات جهانی ایتالیا گران بودن تجهیزات اسکیت را یکی دیگر از دغدغه‌های خود عنوان کرد و افزود: متاسفانه تجهیزات اسکیت چون مصرفی است هر ۲ یا ۳ ماه یکبار مجبورم که ۱۸ میلیون برای تعویض چرخ پرداخت کنم و این برای کسی که از جایی درآمد ندارد شرایط سختی را ایجاد می‌کند. امیدوارم تحت حمایت بیشتری قرار بگیرم تا بعد از ۸ سال تجربه در این رشته به خاطر مشکلات مالی اسکیت را کنار نگذارم.

وی در پایان درباره برنامه‌های خود گفت: سال آینده مسابقات جهانی، آسیایی، بازی‌های داخل سالن و مسابقات غیرالمپیکی را پیش رو دارم که امیدوارم با حمایت بیشتر مسوولین بتوانم در هر ۴ رویداد بهترین عملکرد را داشته باشم.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا