اقتصاد > کار و تعاونمهارت آموری

فرهنگ تخصص و مهارت باید تقویت شود



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تکریم و معارفه سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با حضور غلامحسین محمدی سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شرکای اجتماعی و رؤسای مراکز برگزار شد.

در این مراسم یعقوب نماینده به عنوان سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران معرفی و از زحمات ۱۴ ماهه سید علی حسینی مدیر کل سابق استان تقدیر شد.

غلامحسین محمدی، سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم با اشاره به ضرورت تغییر پارادایم برای تبدیل شدن این سازمان به قطب مهارتی، گفت: نیروهای فرهیخته سازمان با توانمندی ذهنی بالا باید در تبدیل شدن سازمان به یک سازمان تقاضا محور و مشارکت جو، نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه بدون تغییر پارادایم، حتی دو برابر شدن بودجه هم لزوماً نمی‌تواند تضمین کننده ارتقا سازمان باشد، گفت: جذب مدرسان خبره، توسعه زیرساخت‌ها، استفاده از ابزار و فنون ارتباطات و برندینگ، کار منسجم مبتنی بر گفت‌وگو و تعامل با شرکا اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌ها برای تحول در سازمان است.

تقویت فرهنگ تحقیق و مهارت

تأکید بر فعالیت و تأثیرگذاری شورای عالی نظام فنی و حرفه‌ای، شکل‌گیری نظام صلاحیت حرفه‌ای در چهارچوب اقتصاد دیجیتال، استفاده حداکثری از ماتریس ظرفیت آموزشی کشور و حرکت به سمت تنظیم‌گری از دیگر مهم‌ترین موضوعاتی بود که سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره آن سخن گفت.

وی افزود: مدیران استانی باید به جای اداره صرف، همراه رأس سازمان در انجام مأموریت‌ها باشند و با توجه به برنامه‌ریزی برای استانی شدن بودجه‌ها، با این رویکرد از مدیران استان‌ها حمایت می‌کنیم.

محمدی با تبیین اهمیت استان تهران در معادلات کشور از جمله وجود ۳۰ درصد صنایع در این استان بر ضرورت اهتمام ویژه سرپرست جدید این اداره کل برای بهره‌گیری از این ظرفیت، تأکید کرد.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا