آخرین اخباراستانها > بوشهر

دیپلماسی فعال و شجاعانه ایران خنثی کننده توطئه های دشمنان است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به اینکه تبیین و تفسیر منطق مقاومت یکی از ابعاد خطبه‌های نماز رهبری در «جمعه نصر» بود، اظهار کرد: در آن نماز جمعه بی نظیر تاریخی جهان اسلام با حضور گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی، مقام معظم رهبری منطق مقاومت را تفسیر و تبیین فرمودند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه رهبری فرمودند که منظور از مقاومت یعنی برجسته سازی مسئله فلسطین، که به عنوان مسئله اول جهان اسلام است، گفت: امروز اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام، مسئله مردم فلسطین است که در مقابل رژیم صهیونیستی وحشی‌ترین رژیم تاریخ بشریت، مقاومت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نه تنها مردم فلسطین بلکه مردم لبنان و یمن نیز در حال مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی هستند و مسئله مقاومت مهمترین و برجسته‌ترین مسئله جهان اسلام است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دومین معنا در تبیین منطق مقاومت در منظومه فکری امام انقلاب تشکل گروه‌های مقاومت اسلامی است، گفت: امروز مبارزه گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق، لبنان، غزه، فلسطین و یمن در راستای مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی هستند.

لزوم تشکیل امت واحد اسلامی

وی گفت: محوریت جمهوری اسلامی در تکون منطق مقاومت به عنوان پیامد مبارک توسعه و صدور گفتمان مبارک انقلاب اسلامی در جهان و ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی حقیقی، دو محور دیگر تبیین محور مقاومت در منطق رهبری فرزانه بیان شد.

امام جمعه گناوه گفت: امروز مشکل جهان اسلام و ضعف مسلمانان با وجود ۲ میلیارد مسلمان، نبود امت واحد اسلامی است و اگر همه مسلمانان با هم وحدت داشته و امت واحده بودند می‌توانستند تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

دیپلماسی فعال و شجاعانه ایران خنثی کننده توطئه های دشمنان است

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: منطق مقاومت مستند و سند آن شرع، عقلانیت، قانون و حقوق بین المللی است و امروز مردم در حال دفاع از خاک، سرزمین و خانه و منافع خود می‌کنند و در این راه دفاع مشروع و قانونی کشته می‌شوند.

وی گفت: امروز فرماندهان مقاومت و حماس برای دفاع از خاک، وطن، هویت، ناموس خود جان خود را فدا می‌کنند و به کشته شدن و شهادت در این راه افتخار می‌کنند.

خطیب جمعه گناوه با اشاره به برخی خبرها درباره شهادت رئیس دفتر حماس «یحیی سنوار» توسط رژیم غاصب صهیونیستی و با عنوان اینکه هنوز حماس این خبر را تأیید نکرده است، گفت: «یحیی سنوار» فرمانده مقاوم، پرتلاش و خستگی ناپذیر میدان جنگ با اسرائیل در راه دفاع از وطن، خاک، ناموس و کشور خود زیر بار ظلم نرفت و بیش از ۲۰ سال در اسارت و زندان‌های صهیونیست‌ها مقاومت کرد و سرانجام بعد از نیم قرن مبارزه، در نبرد تن با تانک به شهادت رسید.

امام جمعه گناوه گفت: شهادت این شهید باعث شادی دشمنان شد چون مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی بود و حیثیت رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در این عملیات بر باد رفت و رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه ای از این مغز متفکر حماس خورد لذا از شهادت این فرمانده شادی می‌کنند.

شهادت «یحیی سنوار» باعث انگیزه بیشتر مقاومت است

وی گفت: شهادت «یحیی سنوار» نه تنها مقاومت را در غزه تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می‌بینند که هیچ تفاوتی میان فرمانده و سرباز دفاع از وطن وجود ندارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه این شهادت‌ها باعث تقویت روحیه مقاومت است، افزود: دشمنان تصور می‌کند اگر پرچم مقاومت از دست یک فرمانده بر زمین افتاد، بی صاحب خواهد ماند ولی اینگونه نیست و مردم فلسطین ۷۵ سال در حال دفاع از خاک، وطن، کودکان، ناموس هستند و مقاومت ادامه دارد.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید نیلفروشان گفت: این مجاهد رشید و خستگی ناپذیر و شهید راه آزادی قدس اندیشمند و گمنام ولی خوش نام بود و با بدرقه بی نظیر مردم تشییع و در کنار همرزمان خود آرام گرفت.

دیپلماسی فعال و شجاعانه ایران خنثی کننده توطئه های دشمنان است

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن

امام جمعه گناوه ادامه داد: دشمنی دشمنان تمام شدنی نیست و تقابل حق و باطل همواره در تاریخ بشریت بوده و خواهد و هیچگاه این تقابل فراموش و کمرنگ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی دشمنان ایران اسلامی، محور مقاومت و مسلمانان در سخت افزارها و موشک‌ها حریف ایران اسلامی نیستند و جنگ روانی و رسانه‌ای راه می‌اندازند، گفت: دشمن در شرایط کنونی جنگ رسانه‌ای و روانی به راه انداخته تا شکست‌های خود را در عملیات وعده صادق یک و ۲ را جبران کند اما همه این توطئه‌ها نیز خنثی و نقش بر آب خواهد شد.

خطیب جمعه گناوه گفت: شایعات مکرر درباره فرمانده سپاه قدس و امثالهم بازی رسانه‌ای جدید صهیونیست‌ها است اما همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن قرار نگیریم و به آن توجه نکنیم.

امام جمعه گناوه گفت: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاقی فرو رفته است که راهی جز تسلیم شدن ندارد و با حمایت و کمک‌های آمریکا، آلمان و فرانسه و سایر حامیان خود نمی‌توانند هیمنه اسلام و رشادت‌های مجاهدان و سربازان اسلام را نادیده بگیرند.

وی گفت: امروز اینگونه نیست که اگر امارات ادعایی را مطرح کنند بتوانند جزایر سه گانه ایران را جدا کنند کشور ما در دفاع مقدس ۸ سال جنگید و حتی یک وجب خاک خود را تسلیم دشمن نکرد، ایران تا ابد ایران خواهد ماند و این جزایر نیز جز ایران باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروز عرصه میدان و فعالیت دیپلماسی بسیار مهم است، افزود: در شرایط کنونی همه شاهد بودند که وزیر خارجه ایران اسلامی با شجاعت به لبنان و کشورهای دیگر سفر کرد و همچنین رئیس مجلس در نشست‌های مختلف شرکت و در سفر به لبنان بر باند فرودگاه بیروت فرود آمد که این خشم دشمن را مضاعف و روحیه مقاومت و حزب الله را بعد از حوادث تلخ تقویت می‌کند.

امام جمعه گناوه گفت: این دیپلماسی فعال و شجاعانه ایران اسلامی در شرایط کنونی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی خواهد کرد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا