آخرین اخباربین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی

حالا با ۱.۵ میلیون یحیی السنوار مواجهیم/ حماس دوباره برمی‌خیزد



حالا با ۱.۵ میلیون یحیی السنوار مواجهیم/ حماس دوباره برمی‌خیزد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فلسطینی شهاب در گزارشی واکنش تحلیلگران و رسانه‌های مختلف صهیونیستی نسبت به شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را مورد بررسی قرار داده است. بسیاری از تحلیلگران صهیونیست معتقدند که حضور السنوار در میان مبارزانش و اقرار تل آویو به این موضوع در جریان عملیات ترور وی ادعاهای سابق تل آویو در خصوص مخفی شدن او در تونل‌ها و قرار دادن اسرای اسرائیلی در کنار خود برای حفظ امنیتش را تکذیب می‌کند و صحنه‌های آخر زندگی السنوار، او را به یک اسطوره تبدیل خواهد کرد.

«الیور لوی» تحلیلگر آژانس رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به اعتقاد مردم فلسطین و حزب الله لبنان تصاویر لحظات پایانی عمر السنوار ثابت می‌کند که او یک مبارز بود که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون خود حتی هنگامی که مجروح بود، مبارزه کرد.

تصاویر منتشر شده السنوار نشان می‌دهد که وی با وجود جراحت‌های زیادی که دارد، با نیروهای رژیم صهیونیستی در رفع واقع در جنوب غزه مبارزه می‌کند.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل در درک شرایط فکری حماس ناتوان است، اذعان کرد که السنوار به شخصیتی تبدیل شد که بسیار بزرگ‌تر است.

«گای آویعاد» دیگر تحلیلگر و نظریه پرداز صهیونیستی می‌نویسد که حماس سازمان خود را با اشخاص ماهر دیگری که کمتر از السنوار نیستند، ساماندهی خواهد کرد. السنوار یک مسئول ارشد حماس بود، اما در عین حال یک سرباز در جنگ طولانی مدت بین اسرائیل و فلسطینی‌ها بود، جنگی که از چند دهه پیش تاکنون ادامه دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با شهادت یحیی السنوار می‌نویسد که این سازمان‌ها مانند ققنوس هستند که بار دیگر رشد و نمو پیدا می‌کنند. وقتی عماد مغنیه که یک مسئول ارشد حزب الله بود، ترور شد، ساختار اصلی نظامی حزب الله بعد از آن شکل گرفت و این مساله همیشه باید مورد توجه اسرائیلی‌ها باشد.

«بن حامیم» دیگر تحلیلگر و روزنامه نگار صهیونیستی در پایگاه اجتماعی ایکس می‌نویسد که السنوار حتی در زمان مرگ خود نیز بر اسرائیل پیروز شد.

بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی از انتشار تصاویر مربوط به السنوار در لحظات آخر زندگی در رسانه‌های صهیونیستی ابراز تعجب کرده و گفتند که این رسانه‌ها به این ترتیب دروغ بودن ادعاهای تل‌آویو در خصوص السنوار و حضور او در تونل‌ها و محاط بودن به وسیله اسرای صهیونیست را ثابت کرد. این تحلیلگران انتشار این تصاویر را اشتباهی بزرگ خواندند و گفتند که باید به اعلام خبر مرگ السنوار در این زمینه بسنده می‌شد و تصاویر وی منتشر نمی‌شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌افزاید که السنوار گرچه مسئول ارشد حماس بود، اما سیستم حماس با مرگ وی آسیب ندیده و ساختار حماس در داخل و خارج از غزه باقی است و سیستم مالی آنها نیز با وجود ضربات سختی که خورده، همچنان فعال است.

این شبکه صهیونیستی از بین بردن جنبش‌های مقاومت را غیر ممکن دانست و تاکید کرد: حتی اگر تمام مدت با آنها بجنگیم، نمی‌توانیم آنها را کاملاً نابود کنیم، چرا که این جنبش‌ها مبتنی بر ایدئولوژی هستند.

«عامی لوی» عضو کنیست رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به شهادت السنوار نوشت: الان در غزه یک و نیم میلیون السنوار وجود دارد و اسرائیل باید استراتژی خود را از حمله موشکی به اشغال این منطقه تغییر دهد و هر اقدام دیگری به معنی فریب افکار عمومی اسرائیل است.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا