آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

افشای دست‌نوشته‌های منسوب به شهید السنوار و آخرین دستورات درباره اسرای صهیونیست


به گزارش ایسنا، روزنامه فلسطینی «القدس» سه صفحه یادداشت دست‌نویس را منتشر کرده و نوشته است که این صفحات «وصیت‌نامه» و «آخرین فرمان» شهید سنوار که در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، هستند.

«القدس» در این گزارش نوشت که در صفحه اول این دست‌نویس‌های منسوب به شهید السنوار دستورالعملی ذکر شده مبنی بر آنکه «مراقب جان اسرای دشمن باشند و جان آنها تضمین شود زیرا آنها ابزار معامله در دستان ما هستند».

در ادامه این دست‌نوشته‌ها بر روی کاغذ آمده است: «از زندانیان دشمن محافظت شود زیرا این مسئله برای تضمین آزادی فلسطینیان از زندان‌های اسرائیلی ضروری است. آنهایی که وظیفه خود را انجام دهند، پاداش خواهند گرفت.»

افشای دست‌نوشته‌های منسوب به شهید السنوار و آخرین دستورات درباره اسرای صهیونیست
صفحه اول یادداشت‌های شهید سنوار

روزنامه «تلگراف» در گزارشی نوشت تا لحظه شهادت سنوار، انتظار می‌رود که از ۱۰۱ اسیر صهیونیستی، دست‌کم ۶۰ نفر زنده بوده باشند.

 ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۶ مهر از ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی درگیری‌ها و حملاتی در جنوب نوار غزه خبر داد. جنبش حماس هم روز بعد شهادت سنوار را تایید و اعلام کرد که او «در خط مقدم جهاد و در رویارویی با ارتش رژیم اشغالگر و در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن به شهادت رسید.»

صفحه دوم این اسناد تعداد اسرا و مکان آنها را متذکر شده است.

افشای دست نوشته‌هایی منسوب به شهید السنوار و «آخرین دستورات» درباره اسرای صهیونیستی
صفحه دوم یادداشت‌های شهید سنوار

در این صفحه آمده که ۱۱۲ اسیر صهیونیستی در سه منطقه نگهداری می‌شوند؛ ۱۴ نفر در شهر غزه، ۲۵ نفر در نوار غزه، ۵۱ نفر در رفح و گروه چهارم که متشکل از ۲۲ اسیر است، مکانی ندارند.

روزنامه «القدس» نوشت که اسامی، سن و جنسیت اسرا و همچنین اینکه آیا آنها سرباز، غیرنظامی، جوان یا پیر بوده‌اند، به تفصیل ذکر شده و احتمالا شهید سنوار در حال بررسی تعداد اسرای باقی‌مانده در هر مکان بوده است.

افشای دست نوشته‌هایی منسوب به شهید السنوار و «آخرین دستورات» درباره اسرای صهیونیستی
صفحه سوم یادداشت‌های شهید سنوار

طبق گزارش این روزنامه، صفحه آخر این برگه‌ها اسامی ۱۱ اسیر زن را نشان می‌دهد که بیشتر آنها در آتش‌بس یک هفته‌ای ماه نوامبر آزاد شدند و در این صفحه ذکر شده که آیا آنها تابعیت خارجی دارند یا خیر.

هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از سوی رژیم صهیونیستی بابت این اسنادی که روزنامه «القدس» آنها را منتسب به شهید سنوار دانسته، اعلام نشده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا