آخرین اخبارحوادث

جزئیات شهادت ۱۰ قهرمان توسط تروریست‌های جیش‌الظلم | کدام مرزبانان از ابتدای سال تاکنون به شهادت رسیده‌اند



جزئیات شهادت ۱۰ قهرمان توسط تروریست‌های جیش‌الظلم | کدام مرزبانان از ابتدای سال تاکنون به شهادت رسیده‌اند

همشهری آنلاین _ حوادث: این حادثه پیش از ظهر دیروز (شنبه) در منطقه گوهرکوه شهرستان تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که ساعتی قبل نیروهای پلیس به دنبال تماس مردمی راهی این منطقه شدند اما در مسیر برگشت ناگهان تروریست‌های مسلح شروع به تیراندازی به سوی خودروی پلیس کردند. در این شرایط بود که درگیری سختی بین ماموران و تروریست‌ها اتفاق افتاد که در این حادثه ۱۰ نفر از مرزبانان غیور کشورمان به شهادت رسیدند.

دستور وزیر کشور

هنوز ساعتی از وقوع این درگیری و شهادت ۱۰ مرزبان نگذشته بود که وزیر کشور در دستور ویژه‌ای خواستار پیگیری این حادثه شد. اسکندر مومنی به تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور دستور داد تا ضمن ‌بررسی ابعاد حمله تروریستی گوهرکوه تفتان نتیجه را فورا به اطلاع مردم برسانند.

حادثه به روایت پلیس

در شرایطی که هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده بود، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «در پیِ تماس های تلفنیِ مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، دو واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌هایِ مورد نظر حاضر شدند. این دو واحد، در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایتکارانِ تروریست قرارگرفته و طیِ این درگیری ۱۰ نفر از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان به شهادت رسیدند.»

جیش‌الظلم، عامل حمله تروریستی

چند ساعت از این حمله تروریستی گذشته و هنوز به درستی معلوم نبود در پشت پرده این حادثه چه دسته یا گروهی قرار دارد. تحقیاقت و گمانه‌زنی‌ها در این باره ادامه داشت تا اینکه ساعتی بعد گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به واحد گشت فراجا در گوهرکوه سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

اسامی ۱۰ مرزبان شهید

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی کشور اسامی شهدای حادثه تفتان را به شرح زیر اعلام کرد:

شهید سرباز علیرضا علی زاده متولد شیراز

شهید سرباز مهدی پریشانی فروشانی متولد خمینی شهر

شهید سرباز صالح نوربخش حبیب آبادی متولد اصفهان

شهید سرباز پویا صالحی یلمه علی آبادی متولد مبارکه

شهیدکادر ستوان سوم ایمان درویشی دارای دو فرزند متولد کلاله

شهید کادر استواردوم علیرضا آقاجانی امیرهنده متولد لاهیجان

شهید کادر ستوان سوم مهدی خموشی علی آبادی دارای دو فرزند متولد مشهد

شهید کادر سروان نعمت اله نوری دارای ۴ فرزند و متولد زابل

شهید کادر استوار یکم هادی زارع باغبیدی دارای ۲ فرزند متولد یزد

شهید کادر گروهبان یکم پویا رحمت طلب ضیابری متولد رشت

شهادت در پاسداری از ایران

علاوه بر ۱۰ مرزبانی که روز گذشته در حادثه تفتان به شهادت رسیدند، شمار دیگری از نیروهای مرزبانی در حوادث جداگانه جان‌شان را برای دفاع از میهن‌مان فدا کردند.

۹ مهر

نهم مهرماه امسال در جریان درگیری نیروهای هنگ مرزبانی جکیگور با گروهک تروریستی در یکی از ماموران به نام مهدی بلوچی به شهادت رسید. مأموران گروهان مرزی در حال حمل جیره غذایی و پشتیبانی بودند که تروریست‌ها با آنها درگیر شدند.

در همین روز در حادثه‌ای دیگر که در منطقه هیرمند رخ داد یکی دیگر از مرزبانان به نام امیر احمد امیری به شهادت رسید. این مرزبان از نیروهای پاسگاه مرزی ماککی هیرمند بود که هدف گلوله تروریست‌ها قرار گرفت.

۲۴ شهریور

ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه ۲۲ شهریور امسال اشرار مسلح در منطقه میرجاوه به خودروی هنگ مرزی میرجاوه حمله کردند. این حادثه در شرایطی رخ داد که ماموران در جایگاه سوخت حضور داشتند. در این حادثه ستوان یکم «محمدامین ناروئی» و دو نفر از کارکنان وظیفه به نام های «پارسا سوزنی» و «امیر ابراهیم زاده» به شهادت رسیدند.

۱۳ شهریور

روز ۱۲ شهریور ماه امسال یکی از نیروهای گروهان مستقل مرزی بسطام به نام فرشید میریان هنگام کنترل و پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت رسید. او اهل شهرستان نور آباد استان لرستان بود.

۲۰ خرداد

احسان فرخیانی، از نیروهای پایگاه دریابانی بندرلنگه، روز ۲۰ خردادماه امسال در درگیری با اراذل و اوباش مسلح در شهرستان یاسوج هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید فرخیانی متولد سال ۱۳۷۶ بود و از وی یک فرزند سه‌ماهه به یادگار مانده است.

۱۵ اردیبهشت

ستواندوم جلال اعتماد از نیروهای مرزیانی کردستان روز ۱۳ اردیبهشت ماه در جریان درگیری با گروهک‌های معاند در مرز هه‌نگه ژال بانه بر اثر اصابت گلوله مجروح شد و ۲ روز بعد به شهادت رسید. اعتماد متاهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله بود.

۱۶ فروردین

روز ۱۶ فروردین ماه امسال سروان جواد جهان‌بیکی از کارکنان فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در درگیری با تروریست‌های جیش الظلم به شهادت رسید. این شهید اهل استان گلستان بود و از وی ۲ فرزند پسر ۱۸ ماهه و ۴ ماهه به یادگار مانده است.

۶ فروردین

سروان «محمدمهدی نجاتی‌نیا» مرزبان گلستانی ساعت یک بامداد روز ۶ فروردین ماه امسال در درگیری با اشرار منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. این درگیری در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس از آنسوی مرزهای مشترک با پاکستان به سمت ماموران گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه اتفاق افتاد و سروان نجاتی سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح شد و هنگام انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا