آخرین اخباراخبار اجتماعی > جامعه

معافیت موقت این دسته از جوانان از سربازی | اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی در این باره



به گزارش همشهری آنلاین، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشریح کرده است.در این اطلاعیه آمده با توجه ‌به تأخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شرایط و ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی را گذاشته‌ایم که افراد زیر شامل آن هستند:

*مشمولان غیرغایبی که دیپلم خود را در سال‌1402 اخذ کرده و در نیمسال اول 1403(مهرماه) در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند و شروع به تحصیل‌کرده‌اند.

*مشمولانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند و در نیمسال‌دوم 1403(بهمن‌ماه) در دانشگاه و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند.

*مشمولان پذیرفته‌شده نیمسال‌دوم سال تحصیلی دارای برگ اعزام بدون غیبت ماه‌های آبان و آذر و بعد از آن.

این افراد چگونه معافیت خود را اعلام کنند؟

-با ارائه نامه قبولی دانشگاه نسبت به تمدید موعد اعزام خود با عنوان پذیرش در دانشگاه‌ها تا تاریخ یکم اسفندماه اقدام و در نیمسال دوم درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

-نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام کنند و پس از ثبت‌توجیه غیبت یا توجیه عدم‌صدور از طریق دفاتر پلیس +‌10از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند.

-مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام‌رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا