آخرین اخباراخبار جهان > غرب آسیا

چرا سخنرانی بایدن، هریس و نتانیاهو برهم خورد؟



چرا سخنرانی بایدن، هریس و نتانیاهو برهم خورد؟

همشهری آنلاین؛ یکی از دستاوردهای قطعی عملیات طوفان الاقصی و بعد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور مردم سراسر جهان در اعتراضات ضد اسرائیلی بود. در آمریکا بارها پیش آمده است که مردم این کشور به حمایت‌های سیاستمداران این کشور از رژیم صهیونیستی دست به اعتراض بزنند و حتی در میانه سخنرانی آنان به این موضوع معترض شوند. این اعتراض ها نشان می‌دهد که دامنه خشم مردم جهان به ویژه آمریکا علیه مقامات کاخ سفید به شدت افزایش یافته است و حتی این روند در داخل اراضی اشغالی فلسطین هم امتداد داشته و بسیاری از خانواده های اسرای اسرائیلی در زمان سخنرانی نتانیاهو خشم خود را از سیاست های وی بروز دادند.

1-اعتراضات به بایدن:

-بایدن در یک کلیسا در کارولینای جنوبی حواشی مهمی داشت. در اثنای سخنرانی بایدن، چند تن از فعالان سیاسی طرفدار فلسطین، درباره کشته شدن غیرنظامیان در غزه به بایدن اعتراض میکنند و پس از آن درباره شعار آتش بس جنگ در غزه شعار میدهند و طبق روال با هدایت نیروهای حفاظتی از جلسه خارج میشوند. بایدن در این نشست که چند ماه پیش بود، گفته بود برای آتش بس تلاش خواهد کرد.

-در حالی که بایدن در جریان سخنرانی در جامعه سرخپوستان رودخانه گیلا در آریزونا رسماً به خاطر نقش آمریکا در سیستم مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا عذرخواهی می کرد، یک معترض فریاد زد: آیا از مردم غزه نیز عذرخواهی می کنید؟ تعداد دیگری از معترضان فریاد زدند: فلسطین باید آزاد شود!

-معترضان در ادامه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند؛ شعاری که بیش از یک سال است در اعتراضات جهانی در راستای حمایت از فلسطینیان در غزه شنیده می‌شود اما برخی مقامات غربی از جمله دولت بایدن آن را نادیده می‌گیرند

-در مراسم افطاری سال قبل بایدن هم برخی از رهبران مسلمان برای حضور در مراسم افطار دعوت کاخ سفید را قبول نکردند. آنها دلیل اینکار را سیاست‌های بایدن اعلام کردند

2-خودسوزی ها و تظاهرات:

– یک روزنامه نگار به نام ساموئل منا، در خیابان‌های منتهی به کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی، همزمان با برگزاری تظاهراتی به نام «یک سال نسل کشی» در غزه، اقدام به خودسوزی کرده بود. این روزنامه نگار در حالی که دستش آتش گرفته بود فریاد میزد «فلسطین را آزاد کنید»، «من یک روزنامه نگار هستم و شرمنده‌ام» و «ما اطلاعات نادرست منتشر کردیم.»

– همزمان با کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو، هزاران نفر از حامیان فلسطین نیز مقابل ساختمان محل برگزاری کنوانسیون، دست به تجمع اعتراضی زدند.معترضین حامی فلسطین در اعتراض به سیاست‌های حزب دموکرات در جنگ غزه، شعار «قاتل کامالا نام اوست، کشتن کودکان بازی اوست» را سر دادند!

– آرون بوشنل سرباز آمریکایی که مقابل سفارت اسرائیل در آمریکا خودسوزی کرد یکی از صحنه های عجیب اعتراضی به بایدن بود. «من دیگر در نسل کشی شریک نخواهم بود، فلسطین آزاد است»؛ این آخرین سخنان «آرون بوشنل» خلبان آمریکایی قبل از خودسوزی بود که آمریکایی‌ها را شوکه و جانبداری‌های کورکورانه واشنگتن از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را برای تمام جهان آشکار کرد.

یکی از صحنه های دیگر اعتراضات در آمریکا به جنگ غزه مربوط به تجمع مردم در زمان مناظره هریس و ترامپ در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا بود که با خشونت پلیس همراه شد

3- اعتراض به هریس:

– جدیدترین اعتراض به سیاست های دولت آمریکا مربوط به نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری و معاون فعلی بایدن است

– در حالی که کامالا هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی ایالت میشیگان مشغول سخنرانی بود، حامیان فلسطین با سر دادن شعار «به جنگ غزه پایان دهید» سخنرانی او را قطع کردند

4-نتانیاهو:

اولین اعتراض به نتانیاهو دقیقاً بعد از عملیات 7 اکتبر بود. یک نیروی ذخیره ارتش در یک ایستگاه مهم امنیتی، هنگام ورود نتانیاهو به این پایگاه نظامی در جنوب (سرزمین های اشغالی)، به حضور وی اعتراض کرد. بلافاصله بعد از اعتراض، این نظامی از ارتش اخراج شد

– روزنامه «جروزالم پست» نوشت، معترضان روز یکشنبه این هفته سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را در مراسمی برای ادای احترام به غیرنظامیانی که در ۷ اکتبر و متعاقب آن کشته شدند، قطع کردند. بر اساس این گزارش، هنگامی که نتانیاهو شروع به صحبت کرد، معترضان با قطع کردن سخنان او فریاد اعتراض سردادند.

– اردیبهشت امسال هم نتانیاهو مجبور شد سخنرانی خود را به دلیل اعتراض نیمه کاره رها کند. منابع رسانه‌ای از فلسطین اشغالی گزارش دادند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از لغو سخنرانی از قبل برنامه ریزی شده او در شهر تل آویو خبر داده است. بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، سخنرانی نتانیاهو در کنفرانس «فدراسیون یهودیان» که قرار بود در تل‌آویو انجام گیرد، لغو شد.

آمارهایی که به ضرر آمریکا تمام شد

اندیشکده «واتسون» دانشگاه «براون» در گزارشی مطرح کرد که آمریکا از آغاز جنگ غزه، بیش از ۲۲ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است که تسلیحات و تجهیزات و اعزام ناوهای هواپیمابر به نزدیکی اراضی اشغالی را شامل می‌شود. حدود ۱۷.۹ میلیارد دلار آن، مستقیما، صرف کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی و ۴.۸۶ میلیارد دلار آن نیز صرف عملیات‌های نظامی آمریکا در این منطقه جنگی شده است.

نظرسنجی ها چه می گوید:

نظرسنجی رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که نظر شما درباره مبادله اسرا و نتانیاهو چیست؟

با مبادله اسرا :

49% موافق

30% مخالف

مدیریت نتانیاهو در جنگ

58% بد

32%خوب



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا