مهارت آموری

۲۷ هزار سرباز، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند



«حبیب عرفان منش» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: جلسات این آموزش‌ها در داخل پادگان‌ها برگزار شده است و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از سربازان موفق به کسب دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.

وی افزود: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود به بازار کار آنها پس از اتمام دوره خدمت سربازی است.

مدیرکل راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۶ هزار سرباز دوره‌های آموزشی را سپری کردند گفت: این افراد ۱۴ درصد کل آموزش دیدگان را شامل می شوند.

سرباز بدون آموزش تا سه سال آینده نخواهیم داشت

وی ادامه داد: این آموزش ها بر اساس، امضای قرارداد با قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته است تا با آموزش سربازان تا سه سال آینده سرباز بدون مهارت نداشته باشیم.

عرفان منش، به جزییات طرح «سرباز ماهر» اشاره کرد و گفت: این طرح شامل مهارت‌های شغلی و شایستگی می‌شود؛ مهارت‌های شغلی مرتبط با مهارت‌های لازم برای ورود به یک شغل و مهارت‌های شایستگی بیشتر ناظر بر بخش‌های تکمیلی است.

وی اضافه کرد: برای سربازها در بخش‌های اقتصادی مختلف شامل صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر آموزش ها را ارائه می کنیم.

این مقام مسوول، با اشاره به همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح گفت: از سال ۹۶ که قرارگاه مهارت آموزی به دستور رهبر معظم در ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفت، پیگیری توسعه‌ای کمی و کیفی مهارت آموزی سربازان با نهادهای مختلف مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان داشت: با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام های مثبتی برداشته است.

مدیرکل راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اکنون هفت هزار کارگاه فنی و حرفه ای در سطح پادگان ها فعال است تا به سربازان آموزش های مهارتی در رسته های شغلی مختلف را ارائه کند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا