آخرین اخباراستانها > تهران

برای حل مشکلات اقتصادی باید ازکارشناسان مومن وانقلابی استفاده کرد



برای حل مشکلات اقتصادی باید ازکارشناسان مومن وانقلابی استفاده کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گلستان گفت: دوران غیبت امام مهدی (عج) دوران سختی است که شیعه در فراق امام مهربان خود سپری می‌کند ولی امید به آمدن او، دل و جان‌ها را شور و نشاط می بخشد و تحمل سختی دشمنی‌ها را آسان می‌کند.

امام جمعه گلستان گفت: شیعه چشم به راه و منتظر مهدی فاطمه (س) است، انتظار نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه انتظار حرکت، نشاط و شور آفرینی است، انتظار تلاش شبانه روزی برای رسیدن به هدف و آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) است.

وی در ادامه گفت: شناخت امام زمان (عج)، رعایت تقوی الهی و الگوپذیری از حضرت، یاد امام زمان (عج)، دعا برای تعجیل فرج، صدقه دادن و توسل به امام زمان (عج) از جمله ویژگی‌های منتظر است.

خطیب جمعه گلستان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: امروز ما نیازمند دو نوع وحدت هستیم، یک وحدت بین المللی در امت اسلام در سراسر جهان که وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) محور وحدت است، چون مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمان‌ها است، و معرفی چهره درست پیامبر اکرم (ص) وحدت آفرین است.

وی اضافه کرد: دوم وحدت ملی که از آن امروز به عنوان وفاق ملی هم یاد می‌شود و محور این وحدت هم قانون اسلامی و ولایت فقیه است و حرکت حول محور ولایت فقیه وحدت آفرین است.

موسوی در ادامه بیان کرد: آنچه وحدت ملی را تهدید می‌کند ایجاد دو قطبی‌های کاذب و غلط است که از اختلاف مستقیم منشأ می‌گیرد و در تصمیمات مصلحت ملی جای خود را به مصلحت حزب جناح و گروه می‌دهد و این خواست دشمن است که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه گلستان در ادامه افزود: اما دو قطبی حقیقی که بر خاسته از عقیده و باور است نه تنها بد نیست بلکه اعلام موضع کردن عین وظیفه است و انسان مؤمن باید حد و مرز خود را با دشمن مشخص کند و اعلام موضع کند.

خطیب جمعه گلستان گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید از کارشناسان مؤمن انقلابی صادق و معتقد به توانمندی‌های های داخلی و ملی استفاده کرد، نه هر کارشناسی با هر اندیشه‌ای.

موسوی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: در آغاز سال تحصیلی کمک و مشارکت در تهیه لوازم تحریر و لباس مدرسه برای دانش آموزان کم بضاعت مشارکت و همکاری در کار خیر تقوی است که توصیه قرآن است.

امام جمعه گلستان سپس به موضوع گران شدن قیمت نان و لزوم نظارت بر نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: نظارت بر نانوایی‌ها هم به صورت کمی و هم کیفی است برخی از دور ریزها و اسراف در مصرف نان به خاطر عدم کیفیت است.

وی سپس به مسائل داخلی گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت جوان و دانشجویی بهارستان ایجاد مراکز آموزش عالی امری ضروری است و این مطالبه دانشجویان و اساتید شهرستان است.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا