آخرین اخباراستان ها > تهران

کلاس بدون معلم در پاکدشت نداریم



کلاس بدون معلم در پاکدشت نداریم

«محمد حسنی» رئیس آموزش و پرورش پاکدشت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سال گذشته ۴۲۰۰ ساعت کلاس خالی در سطح شهرستان داشتیم که با ساماندهی نیروی انسانی در سال جدید این مشکل نیز رفع شده است.

حسنی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با استفاده از ظرفیت ۱۶۰ دانشجو معلم، ۲۲۰ معلم بازنشسته در قالب حق التدریس، ۱۰ سرباز معلم و ۲۲۰ معلم ماده ۲۸ ظرفیت مدارس شهرستان را تکمیل کردیم.

وی از حضور ۹۰ هزار دانش آموز در شهرستان پاکدشت خبرداد و افزود: از این تعداد دانش آموز بالغ بر ۱۵ هزار دانش آموز اتباع در مدارس تحصیل می کنند که حدود ۱۸ درصد دانش آموزان پاکدشت را تشکیل می‌دهند.

حسنی از کمبود مدارس در شهرستان سخن گفت و تصریح کرد: سرانه آموزش در پاکدشت کم است و می‌طلبد خیرین و  سازمان ملل و کمیساری ورود کنند و مشکلات آموزشی را کاهش دهند.

رئیس آموزش و پرورش پاکدشت از ثبت نام ۹۸ درصد ثبت نام اشاره کرد و گفت: شهرستان پاکدشت نیازمند ۴۰ مدرسه در فضای آموزشی است و تراکم در کلاس‌های درس بالای ۴۰ نفر است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید ۴ مدرسه به شهرستان اضافه شد که مدرسه علمیه خسرو با ۶ کلاس درس، شهید قرائی علی آباد ۱۲ کلاس، حصار مهتر ۳ کلاسه و مدرسه راسان شهرک صنعتی عباس آباد ۱۲ کلاس درس در رشته فنی امسال به فضای آموزشی اضافه شده است.

حسنی ادامه داد: در مقطع متوسطه نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رشته‌های بیشتری را اضافه کردیم تا دانش آموزان بتوانند در این رشته‌ها گرایش داشته باشند.

وی از اقدام نهضت آسفالت سازی خبرداد و گفت: ۳۰ هزار متر مربع در مدارس شهرستان آسفالت ریزی و ۶۰ درصد مدارس هم رنگ آمیزی شده است تا سال جدید مدارس با بهسازی بهتری در خدمت دانش آموزان قرار داده شود.

این مسئول گفت: ۲ کلنگ زنی در مهرماه سال‌جاری انجام می‌شود و استخر علی ابن ابی طالب (ع)که روند ساخت آن ۶ سال متوقف شده بود در دولت چهاردهم افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفته است.

حسنی در ادامه با اشاره به دیگر ظرفیت‌های استخر علی ابن ابی طالب(ع) گفت: غار نمکی، دیوار صخره‌ای و تونل از دیگر امکانات استخر است که با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۴ میلیارد آن از اداره کل نوسازی شهرستان اختصاص یافته است و ۳ میلیارد تومان آن نیز در حال رایزنی برای تامین است. لازم به توضیح است روزانه بیش از ۸۰۰ نفر در این استخر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا