آخرین اخباراستان ها > کهگیلویه و بویراحمد

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد کیست؟



استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت  امروز اعلام کرد که آقای آرش زره لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و آقای یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهکیلویه و بویر احمد انتخاب شدند.

بدین ترتیب یدالله رحمانی به‌عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشخص و  جایگزین سید علی احمدزاده شد.

یدالله رحمانی از مدیران خطه زاگرس است که دوره مدیریتی خود را از استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز کرد.رحمانی به مدت سه سال در این سازمان مدیریت کرد و پس از آن در استان بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس سازمان برنامه‌ریزی سمت داشته است.وی سال‌ها به عنوان معاون سازمان برنامه‌ریزی استان تهران و مدتی معاون استاندار فارس بوده و پس از آن به مدت ۷ سال عضو هیئت مدیره شرکت شهرهای جدید ایران فعالیت داشته است.

زندگینامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد

مهندس یدالله رحمانی متولد سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی است. او دوران ابتدایی را در مدارس عشایری گذراند و موفق به اخذ رتبه اول در کنکور ورودی دبیرستان عشایری شیراز شد.

رحمانی پس از گذراندن دوران دبیرستان، در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته کارشناسی علوم اقتصادی دانشگاه شیراز پذیرفته شد. او پس از اتمام دوره کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی نیز به تحصیلات خود ادامه داد. رحمانی در حال حاضر دارای سوابق مدیریتی و علمی متعددی است.

رحمانی ​​​​متولد بهمن ۱۳۴۲ در ارتفاعات کوه گیسکان در منطقه ایل قشقایی پادناست. اعزام به خدمت سربازی در آبان ماه ۱۳۶۲، حضور در جبهه های حق علیه باطل در منطقه عملیاتی سومار، شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها در سال ۱۳۶۵، پذیرش در رشته کارشناسی علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد نظری در دانشگاه شیراز، فارغ التحصیلی در بهمن ماه ۱۳۶۹ با رتبه اول، ازدواج در شهریور ۱۳۶۵، پذیرش در رشته کارشناسی ارشد برنامه ریزی سیستم های اقتصادی در دانشگاه شهید بهشتی در مهر ماه ۱۳۷۰، فارغ التحصیلی در شهریور ماه ۱۳۷۳ به عنوان دانشجوی ممتاز بخشی از زندگی رحمانی است.

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون‌ ۲۱ نفر بر کرسی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد تکیه زده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا