آخرین اخباراخبار جهان > روسیه‌ و قفقاز

عصبانیت شدید آقای رئیس جمهور از رسانه‌ آمریکایی!



عصبانیت شدید آقای رئیس جمهور از رسانه‌ آمریکایی!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوراوکراین، نشریه وال‌استریت ژورنال را متهم کرد که در ارائه آمار تلفات مربوط به سربازان اوکراینی در جبهه‌های جنگ با روسیه اغراق کرده است.

به گزارش راشاتودی، زلنسکی، گزارش وال‌استریت ژورنال در رابطه با تلفات سربازان اوکراینی در درگیری با روسیه را رد کرده و آمار ارائه شده در این زمینه را جعلی خواند.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی که سه شنبه هفته گذشته منتشر کرد، به نقل از برخی منابع ناشناس اما معتبر اوکراینی عنوان کرد که در مجموع حدود ۸۰ هزار سرباز اوکراینی در جریان جنگ با روسیه کشته و ۴۰۰ هزار نفر دیگر در جریان این جنگ زخمی شده‌اند.

با این حال، زمانی که خبرنگاران از زلنسکی خواستند تا در رابطه با آمار ارائه شده در گزارش وال‌استریت ژورنال، اظهار نظر کند، وی اینطور بیان کرد: رقم ارائه شده دروغ است و آمار تلفات در جنگ بسیار کمتر از رقمی است که در این گزارش ارائه شده است.

ادعای زلنسکی در باب دروغ بودن آمار سربازان اوکراینی در حالی مطرح می‌شود که فرماندهان و سربازان نظامی این کشور بارها به تلفات سنگین در میدان نبرد به ویژه در جریان ضدحمله نافرجام سال ۲۰۲۳ و درگیری‌های اخیر این کشور در دونباس اعتراف کرده‌اند.

پیشتر در ماه فوریه سال گذشته، زلنسکی آمار سربازان کشته شده را ۳۱ هزار نفر عنوان کرد و مدعی شد مجموعا طی دو سال جنگ این تعداد از سربازان این کشور کشته شده‌اند.

با این حال، پیشتر هم واشنگتن پست در گزارشی به نقل از منبع معتبر اوکراینی عنوان کرده بود که زلنسکی برای ترغیب سربازانش به ادامه جنگ، تعداد کشته‌شدگان جنگی را کم اهمیت جلوه می‌دهد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا