آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

روسیه از شهروندانش خواست لبنان را سریعا ترک کنند



روسیه از شهروندانش خواست لبنان را سریعا ترک کنند

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در لبنان به دنبال تشدید تنش‌ها در جنوب لبنان در نتیجه موج حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه در بیانیه‌ای از شهروندان روسی خواست فورا خاک لبنان را ترک کنند.

«آلکساندر روداکوف»، سفیر روسیه در بیروت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» تاکید کرد ریسک در گرفتن یک جنگ تمام عیار بین رژیم صهیونیستی و لبنان هم‌اکنون شدیدا بالا است و وضعیت ممکن است در سطح یک جنگ منطقه‌ای تشدید شود.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: «اکنون تقریبا پیش‌بینی دقیق اینکه تحولات جنگ چگونه پیش بروند تقریبا غیرممکن است. اما اکنون ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم ریسک بروز یک جنگ تمام عیار شدیدا بالا است. اگر آنطور که رسانه‌های منطقه گمانه‌زنی می‌کنند جنگ سوم لبنان شروع شود به احتمال خیلی زیاد تبدیل به یک جنگ منطقه‌ای خواهد شد.»

اخیرا صهیونیست‌ها و تحلیلگران صهیونیستی با بیان اینکه حملات اخیر حزب‌الله لبنان علیه شمال فلسطین اشغالی، یادآور جنگ‌های قبلی دو طرف است، نسبت به بروز جنگ سوم میان رژیم صهیونیستی و لبنان ابراز نگرانی می‌کنند.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: «شاید در ادامه مکانیزم‌های پشتیبانی متقابل در کل محور مقاومت به میدان بیاید. در آن صورت سطح کاملا متفاوتی از خصومت‌ها با تبعاتی متفاوت وجود خواهد داشت. چنین وضعیتی به نفع چه کسی خواهد بود؟ قطعا این به نفع لبنانی‌ها نخواهد بود.»

همچنین سفارت روسیه در لبنان به اتباع این کشور توصیه کرد از دست زدن به سفرهای گردشگری به لبنان خودداری کرده و خاک این کشور را «تا زمانی که فرودگاه بیروت فعالیت تقریبا عادی دارد»‌ با پروازهای تجاری ترک کنند.

اخیرا شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش کرد، پنتاگون ده‌ها سرباز به غرب آسیا اعزام کرده تا آماده خارج کردن آمریکایی‌ها از منطقه در صورت وقوع نبرد میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان باشند. طبق این گزارش کاخ سفید از بابت درک کم خود از برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به حزب‌الله نگران است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا