آخرین اخبارجهان > گزارش و تحلیل

حزب‌الله، آماده‌تر از همیشه


به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای اذعان کرد که گرچه رژیم صهیونیستی در جنایت انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها، نیروهای حزب‌الله را غافلگیر کرد و خواست قدرت اطلاعاتی خود را به نمایش بگذارد، اما وقتی صحبت از جنگ تمام‌عیار در میان باشد، ماجرا کاملاً متفاوت خواهد بود.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است: «حزب‌الله که در یک سال گذشته به طور منظم اهدافی را در اسرائیل هدف قرار داده، زرادخانه عظیمی از راکت‌ها، پهپادها و موشک‌های ضدتانک در اختیار دارد که می‌تواند برای مقابله با اسرائیل از آن‌ها استفاده کند.»

رسانه آمریکایی، موشک ضدزره «الماس» را یکی از قدرتمندترین سلاح‌هایی دانست که حزب‌الله لبنان در زرادخانه‌های خود دارد و گزارش داد: «این موشک، حزب‌الله را نسبت به جنگ با اسرائیل در سال ۲۰۰۶، از میزان دقت بسیار بالاتری برخوردار می‌کند.»

این روزنامه با بیان اینکه جنگی دوباره با حزب‌الله می‌تواند برای رژیم صهیونیستی طاقت‌فرسا بوده و وضعیتی مانند غزه ایجاد شود، به نقل از «دنیل بایمن» عضو ارشد اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل» نوشت: «مانند این است که در سال ۱۹۸۰ به آمریکا بگوییم دوباره به ویتنام حمله کند.»

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در روز دوشنبه که ۵۰۰ شهید و بیش از ۱۶۰۰ مجروح داشت، تنش‌ها را به سطح بالایی رسانده و واکنش حزب‌الله را در پی داشته است.

رژیم صهیونیستی سعی دارد با حملات خود به جنوب لبنان، نیروهای حزب‌الله را از مرز خود دور کند تا ده‌ها هزار صهیونیست که ساکن نواحی شمالی اراضی اشغالی بوده و به دلیل حملات حزب‌الله در حمایت از غزه از این منطقه گریخته‌اند، بتوانند به این منطقه بازگردند.

حزب‌الله، آماده‌تر از همیشه
حمله اخیر حزب‌الله به مواضع رژیم صهیوینستی

اقدامات حزب‌الله برای درگیری بزرگ

رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد حزب‌الله لبنان در ماه‌های اخیر تدارکات جنگی خود را تسریع کرده و ضمن گسترش تونل‌های خود در جنوب لبنان و جابجایی نیروها، انبارهای تسلیحاتی خود را هم پر کرده است.

از جنگ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله موشک‌ها و پهپادهای تازه‌ای در اختیار دارد و سلاح‌های خود را به کیت‌هایی تجهیز کرده که آن‌ها را به موشک‌های هدایت‌شونده تبدیل می‌کنند. رزمندگان حزب‌الله نیز پس از سال‌های جنگ در منطقه ماهر شده‌اند.

در این گزارش با اشاره به حمله اخیر حزب‌الله به مقر فرماندهی یک شرکت نظامی صهیونیست در حیفا، آمده است: «پهپادهای ارتقا یافته حزب‌الله در ماه‌های اخیر در هدف‌گیری تجهیزات نظامی اسرائیل موفق بوده‌اند، از جمله یک بالن جاسوسی راداری در ماه مه و یک سامانه ضدپهپادی چند میلیون دلاری در ماه ژوئن.»

به اذعان تحلیلگران نظامی، حزب‌الله می‌تواند انبوهی از موشک‌ها و پهپادها را به مواضع رژیم صهیونیستی روانه کند تا با فلج کردن سامانه‌های پدافند هوایی رژیم اشغالگر، مواضع نظامی حساس و بنادر مهم این رژیم را هدف قرار داده و نیروگاه‌ها را از پای درآورد، اقداماتی که به اذعان تحلیلگران صهیونیست می‌تواند تلفات سنگینی را به رژیم اشغالگر تحمیل کند.

به گزارش رسانه آمریکایی، حماس که گروهی کوچک‌تر و ضعیف‌تر از حزب‌الله لبنان است، توانسته در ۱۱ ماه گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی را در غزه درگیر و فرسوده کند. بدین ترتیب، حزب‌الله با انبارهای تسلیحاتی قدرتمند خود می‌تواند ضربه‌ای به‌مراتب قوی‌تر از حماس به رژیم صهیونیستی وارد کند.

حزب‌الله، آماده‌تر از همیشه
حمله موفقیت‌آمیز حزب‌الله به حیفا در ۲۰۰۶

بزرگ‌ترین قدرت نظامی غیردولتی در جهان

«الیاس فرحات» ژنرال بازنشسته ارتش لبنان به روزنامه آمریکایی گفت: «حزب‌الله سلاح‌های نامتقارنی دارد. آن‌ها مهارت خود در استفاده از موشک‌های ضدتانک را در ۲۰۰۶ ثابت کرده‌اند و به‌خوبی آموزش دیده‌اند.»

به گزارش وال‌استریت ژورنال، حزب‌الله بزرگ‌ترین قدرت نظامی غیردولتی در جهانی است که بر اساس تخمین‌ها، ده‌ها هزار نیروی نظامی و یک زرادخانه موشکی بسیار گسترده را در اختیار دارد.

در سال ۲۰۰۶ تخمین زده می‌شد که حزب‌الله حدود ۱۲ هزار موشک و راکت در اختیار داشته باشد، اما آمارهای جدید نشان می‌دهد که در هفته‌های منتهی به هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت را در انبارهای خود ذخیره کرده داشته است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله در جنگ ۲۰۰۶ عمدتاً به راکت‌های هدایت‌ناپذیر تکیه داشت، اما امروز موشک‌های ضدتانک الماس را در اختیار دارد، موشک‌هایی که به اذعان رسانه آمریکایی با موشک آمریکایی «جاولین» قابل مقایسه هستند و به حزب‌الله این امکان را داده‌اند تا حملات خود را با دقت بیشتری انجام دهد.

رسانه آمریکایی با بیان اینکه جنگ ۲۰۰۶ به یک بن‌بست نظامی ختم شد و در نهایت صهیونیست‌ها ناچار شدند جنوب لبنان را تخلیه کنند، به نقل از یک سرباز ذخیره رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۶ در لبنان جنگیده گزارش داد حزب‌الله امروز با حزب‌الله ۲۰۰۶ فرق دارد و امروز حزب‌الله توانمندی‌های خود را تقویت کرده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا