آخرین اخباراستان‌ها > خراسان رضوی

حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف انقلابی و ملی است



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسف‌علی زاده در آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیش‌کسوتان جهاد و مقاومت که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر برگزاری گسترده برنامه‌های این هفته اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز شده و امروز نیز با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای پنجمین سال پیاپی، آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس و فعالان این حوزه برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه مراسم‌ها خاطرنشان کرد: این آیین که باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگران و رزمندگان برگزار می‌شود، به همگان یادآوری می‌کند که نباید جان‌فشانی‌های این قهرمانان را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: رزمندگان با فداکاری در جبهه‌های حق علیه باطل، لباس سربازی اسلام و ولایت را به تن کردند و ما وظیفه داریم تا همواره یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

یوسف‌علی زاده با بیان اینکه این حرکت برای پنجمین سال متوالی در حال انجام است، اعلام کرد: هر ساله برنامه‌هایی باهدف تجلیل از حدود یک میلیون نفر در سراسر کشور برگزار می‌شود که در خراسان رضوی نیز بیش از صدهزار نفر در این رویدادها شرکت می‌کنند و این برنامه‌ها از ابتدای سال در بیش از ۴۵ مناسبت ملی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در جریان بوده و امروز به اوج خود رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به ارتباط تصویری مراکز استان‌ها با این مراسم بزرگ در تهران خاطرنشان کرد: مراسم تکریم و تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس و فعالان این حوزه، امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب به‌صورت سراسری و با ارتباط مستقیم از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود که در خراسان رضوی نیز بیش از ۳۰ هزار نفر در سراسر استان در این مراسم شرکت کرده‌اند.

وی با تقدیر از همکاری گسترده مسوولان و فرماندهان استان افزود: این برنامه در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای اقماری نیز بانظم و انسجام کامل در حال برگزاری است و بر اساس آمارها، در حدود سه هزار نفر در سطح استان خراسان رضوی به برگزاری این مراسم کمک می‌کنند که از این تعداد، ۲ هزار و ۹۵۰ نفر به‌صورت داوطلبانه و بدون هیچ‌گونه چشم داشت مادی در این رویدادها شرکت کرده‌اند.

یوسف‌علی زاده با اشاره به این نکته که دشمن به دنبال ایجاد انحراف در ارزش‌های دفاع مقدس است تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا با تحریف و ایجاد انحراف در ارزش‌های دفاع مقدس، آن را به دست فراموشی بسپارند، اما ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد و همچنان پایبند به ارزش‌های والای دفاع مقدس خواهیم ماند.

گفتنی است؛ در این مراسم، کتاب «دریای در» نوشته خانم مختاری، اثری درباره تاریخ شفاهی و زندگی‌نامه مرحوم سردار سید هاشم دُرچه‌ای، از فرماندهان دفاع مقدس خراسان رضوی، با حضور خواهر حجت‌الاسلام شهید ابراهیم رئیسی و مادر شهید کاوه رونمایی شد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا