آخرین اخبارفرهنگی و هنری > سینما و تئاتر

موفقیت انیماتورهای ایرانی در جشنواره ایتالیایی



موفقیت انیماتورهای ایرانی در جشنواره ایتالیایی

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» (Religion Today) از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۳) در ایتالیا برگزار شد و انیمیشن «گوزن» ساخته باران صدیقیان موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه این رویداد سینمایی شد.

این انیمیشن داستان یک آهوی زخمی را روایت می‌کند که سفری را برای شفا و درون نگری آغاز می کند و تصمیم می گیرد گله خود را ترک کند و به دنبال خودش برود.

همچنین انیمیشن «ققنوس» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به کارگردانی مونا شمس نیز تقدیر ویژه هیات داوران  بخش انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» را دریافت کرد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: تقدیر ویژه هیات داوران به فیلمی تعلق می گیرد که هنر انیمیشن را با خامی تجربیات زندگی واقعی ادغام می کند؛ یک انیمیشن مستند قدرتمند از کشور ایران که موضوعات عمیق مهاجرت و جستجوی یک سرزمین جدید را بررسی می کند. از طریق داستان تلخ سربازی که تصمیم می گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و دوباره شروع کند، این فیلم تصویری عمیقاً تکان دهنده از شهامتی که برای بازسازی زندگی لازم است، ارائه می دهد و جایزه ویژه هیات داوران برای انیمیشن کوتاه به فیلم «ققنوس» می‌رسد.

جشنواره فیلم «مذهب امروز» در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین جشنواره سینمای معنوی و گفتگوی بین ادیان ایتالیا تاسیس شده است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا