آخرین اخبارهنر > سینمای ایران

«ققنوس» جایزه ویژه هیئت داوران «مذهب امروز» را دریافت کرد



«ققنوس» جایزه ویژه هیئت داوران «مذهب امروز» را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» در کشور ایتالیا راه یافته بود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره شد.

این جشنواره در تاریخ ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۸ شهریور تا ۴ مهر ۱۴۰۳) برگزار شد و «ققنوس» موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران شد.

در بیانیه هیئت داوران این جشنواره آمده است: جایزه ویژه هیئت داوران به فیلمی تعلق می گیرد که هنر انیمیشن را با خامی تجربیات زندگی واقعی ادغام می کند؛ یک انیمیشن مستند قدرتمند از کشور ایران که موضوعات عمیق مهاجرت و جستجوی یک سرزمین جدید را از طریق داستان تلخ سربازی که تصمیم می گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و دوباره شروع کند، بررسی می کند. این فیلم تصویری عمیقاً تکان دهنده از شهامتی که برای بازسازی زندگی لازم است، ارائه می دهد و جایزه ویژه هیئت داوران برای انیمیشن کوتاه به فیلم «ققنوس» می رسد.

این جشنواره که در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین جشنواره سینمای معنوی و گفت‌وگوی بین ادیان ایتالیا تاسیس شده است، در سال ۲۰۲۴ بیست و هفتمین سالگرد خود را جشن گرفت.

عوامل این انیمیشن عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مونا شمس، صداگذار: محمد مهرجو، کامپوزیت و رنگ: مونا شمس، انیماتور: مهدی برق زدگان، طراحی و اجرای کانسپت: نیلوفر نادری، پخش: بخش بین‌الملل مرکز گسترش، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا