آخرین اخبارجهان > غرب آسیا و آفریقا

رسانه عبری: اسرائیل با کمبود حدود ۱۰ هزار سرباز روبه‌رو است



رسانه عبری: اسرائیل با کمبود حدود ۱۰ هزار سرباز روبه‌رو است

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود حدود ۱۰ هزار نظامی برای مقابله با جنگ در چندین جبهه و به علت خستگی در صفوف نظامیان خود به خاطر یک سال جنگ روبه‌رو است.

این روزنامه عبری همجنین فاش کرد وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی درحال برنامه‌ریزی برای استخدام پناهجویان در صفوف ارتش در ازای اعطای اقامت دائم است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا پیش‌نویس قانونی را اعمال کند که خدمت نظامی شامل همه جوانان شهرک‌نشین از جمله حریدی‌ها شود و دوره خدمت اجباری را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش دهد و در عین حال این قانون درباره سربازان وظیفه فعلی نیز اجرا می‌شود. محافل اسرائیلی، مسأله حریدی‌ها را پرونده‌ای لاینحل می‌دانند و معتقدند که درگیری میان نتانیاهو و رهبران مذهبی آن ادامه خواهد داشت و غافلگیری‌های بیشتری را به همراه دارد.

همزمان با گسترش اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و کمبود نیروی انسانی، رژیم اشغالگر ساکنان خود را مجبور به خدمت در ارتش کرده است.

رژیم اشغالگر درگیر اختلافات سیاسی و اجتماعی در خصوص جنگ علیه غزه و آینده آن است. برخی از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا حمایت کرده و خواستار انحلال کابینه بنیامین نتانیاهو هستند و برخی دیگر به دنبال ادامه جنگ بوده در حالیکه این رژیم با کمبود تجهیزات و نیرو و مخالفت همزمان حریدیم‌ها با اعزام به خدمت سربازی مواجه است. این مساله اختلافات را افزایش داده و ضعف تل‌آویو پس از ۷ اکتبر را شدت بخشیده و بازدارندگی آن را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا