آخرین اخباراخبار جهان > غرب آسیا

حزب الله حمله می کند و اسرائیل سانسور!



حزب الله حمله می کند و اسرائیل سانسور!

همشهری آنلاین: در جبهه جنگ لبنان، رژیم صهیونیستی از ابزار سانسور برای پوشش تحولات استفاده می کند. این سانسور را در موارد ذیل می توان دنبال کرد:

آمار محدود تلفات در عملیات کمین حزب الله: در جریان درگیری و کمین نیروهای حزب الله علیه نظامیان صهیونیستی در ظهر روز چهارشنبه، بیش از ۳۵ نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شدند، اما ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت‌ها پس از این عملیات از اعلام آمار رسمی تلفات خودداری کرد و در نهایت در نخستین گزارش رسمی خود صرفا به کشته شدن یک نظامی ارتش اشاره کرد. در ارتباط با این عملیات، «محمد عفیف»، مسئول بخش رسانه‌ای حزب الله گفت که که شمار کشته‌های دشمن در کمین حزب الله بسیار زیاد است و دشمن آن را سانسور می‌کند.

سانسور آمار کلی تلفات در جنوب لبنان: به نظر می‌‎رسد که تجاوز به جنوب لبنان برای صهیونیست‌ها پرتلفات بوده است و تلفات کلی ارتش صهیونیستی در عملیات جنوب لبنان به ۲۷ کشته و ۱۴۰ زخمی رسیده است، اما ارتش رژیم صهیونیستی هنوز آمار تجمیعی از تلفات خود در جنوب لبنان را نداده و این آمار را رسانه‌های عبری اعلام کرده‌اند.

اعتراف کانال ۱۲ عبری به تلفات ارتش در جنوب لبنان:۲۳ سرباز اسرائیلی از ابتدای جنگ در جنوب لبنان تاکنون کشته شده اند.

سانسور معکوس: از سوی دیگر سانسور معکوس یا بزرگنمایی با اهداف تبلیغاتی بخش جدایی ناپذیر در عملیات جنگی صهیونیست‌ها در لبنان است. از جمله در جریان تجاوز زمینی اسرائیل به لبنان، در حالی که نیروهای متجاوز در مجاورت مرز قرار داشتند، صهیونیست‌ها ادعای پیش روی در خاک لبنان را مطرح کردند. این پیشروی اما یک روز بعد از ورود به مرز لبنان صورت گرفت و در روز نخست تجاوز صهیونیست‌ها، نیروها صرفا در مجاورت مرز مستقر بودند.

انتشار قطره چکانی شلیک‌های موشکی حزب الله: از طرف دیگر در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به ندرت درباره حملات حزب الله به اهداف حیاتی مناطق اشغالی اطلاع رسانی می‌کند، رسانه‌های عبری حملات موشکی حزب الله در اسرائیل را تائید می کنند:

حدشوت حموت: رگبارهای موشکی شدید از لبنان به سمت شهرک های شلومی، هانیتا، باتیست، نوی، ناقوره، مانوت و الون در گالیله رخ داده است.

تایمز اسرائیل: عملیات تخلیه جدید سربازان مجروح اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان در حال انجام است.

حدشوت بزمان: کمین حزب الله علیه نیروهای ارتش در مرز شمالی به شدت سخت و غم انگیز است.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا