آخرین اخباراستانها > سیستان و بلوچستان

شهید «سید حسن نصرالله» پرچمدار مقاومت در منطقه بود



شهید «سید حسن نصرالله» پرچمدار مقاومت در منطقه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان افزود: ما نعمت ولی‌فقیه را داریم، رهبری معظم انقلاب اسلامی که دیگران در خارج از کشور بیشتر از ما قدر ایشان را می‌دانند، ما نعمت مردم خوب ولایتمدار را داریم که همیشه در صحنه‌های خطر حضور داشتند و از دوران انقلاب و دفاع مقدس گرفته تاکنون مای اسلام و انقلاب و رهبری انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: ما نعمت ولی و رهبر شجاع و حکیم، مردم بصیر، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و مردم عاشق اهل بیت (ع) و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی را داریم و باید قدردان و سپاسگزار این نعمت‌ها باشیم.

امام جمعه زاهدان گفت: مهم این است که فرهنگ سپاسگزاری را در جامعه خود حاکم کنیم و هم خودمان به آن عمل کنیم و هم به دیگران توصیه کرده و به فرزندان خود بیاموزیم که در برابر خدمت‌ها و نهمت‌ها باید شاکر بود.

وی اضافه کرد: در استان ما محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌هایی وجود دارد اما خدمات انقلاب را هم به طور فراوان داریم، آیا سپاسگزار هستیم؟، گاهی به جای سپاسگزاری برای خدمات انجام گرفته تا طرف انگیزه خدمت بیشتر پیدا کند با زبان طلبکارانه کارهای نشده را سوال می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی، پاسخ به ندای سالار شهیدان امام حسین (ع) و آمادگی برای جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در این هفته، مناسبت‌های مختلفی در پیش داریم و امروز آغاز هفته انتظامی است که این ایام را به عزیزان انتظامی تبریک عرض کرده و از تلاش‌های آن‌ها در راستای تأمین امنیت و سایر خدماتی که ارائه می‌کنند سپاسگزار هستیم.

محامی بیان کرد: مسئله روز ما و جبهه مقاومت، جنایت‌هایی هست که رژیم‌غاصب صهیونیستی در فلسطین و لبنان مرتکب شده و جمع زیادی از مردم را به خاک و خون کشیده، فرماندهان حزب‌الله و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در رأس آن‌ها سید مجاهد شهید سید حسن نصرالله را به شهادت رسانده که شهادت این عزیزان به خصوص شهادت این سید بزرگ را به حضرت ولیعصر (عجمقام معظم رهبری و عموم مردم مسلمان و جبهه مقاومت و خصوصاً حزب‌الله لبنان تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این سید بزرگوار پس از عمری جهاد و تلاش، به آرزوی خود رسید و با شهادت، این جهان مادی را ترک کرد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: فقدان ایشان برای ما مصیبت هست و همه ملت ما و جبهه مقاومت و خصوصاً رهبر معظم انقلاب را عزادار کرده، اما به تعبیر ایشان، عزاداری ما حرکت در مسیر این سید شهید و تلاش بیشتر برای گسترش جبهه مقاومت است.

محامی اظهار کرد: این سید مجاهد و شهید، سید حسن نصرالله یک مجموعه‌ای از کمالات را در خود جمع کرده، یک جام جهان نما از ارزش‌ها و کمالات بود و علم و معرفت، اخلاق و معنویت، شجاعت و عقلانیت، بینش انقلابی، بصیرت سیاسی، نگاه تمدنی و اهل تعامل با پیروان مذاهب و پیروان سایر ادیان و ایمان و باور عمیق به اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب چه در دوران امام خمینی (ره) و چه در دوره رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود.

وی گفت: شهید سید حسن نصرالله، پرچمدار مقاومت در منطقه بود و به تعبیر امامین انقلاب حزب الله حجتی بر مقاومت در منطقه هست، سید شهید پرچمدار نه تنها در لبنان و فلسطین بلکه در منطقه بود و حرکت او تأثیرگذار و بذر انقلاب را گسترش داد و در منطقه منتشر کرد، وی مردی بزرگ و تأثیرگذار و خار چشم دشمنان بود و آمریکا و اسرائیل بیش از ۸۰ تن بمب روی سر این مرد ریختند تا او را به شهادت برسانند و معلوم می‌شود چه دق و دلی از او داشتند که سال‌ها رصد و پیگیری کردند و توانستند در آن روز، او را به شهادت برسانند و نشان دهنده بزرگی و تأثیرگذاری ایشان در مقابله به دشمنان اسلام بود.

وی گفت: این شهید بزرگوار، با این زندگی سراسر مبارزه، یک شخصیت دوست داشتنی و محبوب‌القلوب در میان همه مردم و امت‌های اسلامی بود و دیدیم که مردم چگونه برای برپایی عزای او در کشورهای مختلف به میدان آمدند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: علیرغم این اقدام جنایتکارانه اسرائیل و علیرغم خواست دشمن و تبلیغات او که شکست جبهه مقاومت، یأس و ناامیدی و ترس را تبلیغ می‌کند، به لطف الهی جبهه مقاومت با شهادت شهید سید حسن نصرالله قوی‌تر خواهد شد و با عزمی مصمم‌تر و اراده‌ای قوی‌تر راه سید شهید را ادامه خواهد داد و پرچم مبارزه با آمریکا و اسرائیل را همچنان برافراشته خواهد داشت.

محامی گفت: ایران اسلامی، به عنوان مرکز خیمه جبهه مقاومت با هدایت رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا که فرماندهی جبهه مقاومت را بر عهده دارد حمایت، هدایت و پشتیبانی خود را از جبهه مقاومت ادامه خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: موشک باران اسرائیل که توسط عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری سایر نیروهای مسلح صورت گرفت در همین راستاست که از این اقدام غیورانه و شجاعانه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: حضور میلیونی مردم در مجالس شهید سید حسن نصرالله در سراسر کشورهای اسلامی و در کشور خودمان و حضور شما مردم در محل مصلای نماز جمعه در راستای پشتیبانی از جبهه مقاومت و آمادگی برای هر گونه ایثار و از خودگذشتگی برای گسترش جبهه مقاومت است و بنده وظیفه خود می‌دانم از همه شما مردم و گروه‌های مختلف برای این حضور، آمادگی، بصیرت، غیرت دینی، شجاعت و شهامت تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم چرا که دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و بوق‌های استکباری به دنبال توطئه و شایعه پراکنی برای ایجاد تفرقه، ترس و ناامیدی هستند و ما باید با هوشیاری کامل و با تمام قوا متحد و منسجم بایستیم و به هیچ کس اجازه ندهیم که در میان صفوف متحد ما از همه اقوام و مذاهب که در برابر اسرائیل ایستاده‌اند کسی بخواهد تفرقه ایجاد کند چرا که دو قطبی سازی به هر بهانه‌ای سم مهلک برای ما و کشور ماست.

وی ادامه داد: در این ایام، مزدوران خارجی و گروهک‌ها همزمان با جنایت‌های اسرائیل و هم راستا با آن‌ها، برای ضربه زدن به مرکز جبهه مقاومت در این استان دست به ترورهای کوری زدند و به گروه‌های مختلف مردم، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی، سرباز و درجه دار، بلوچ و فارس، شیعه و اهل سنت حمله کرده و افراد مختلف را به شهادت رساندند و عملاً نشان دادند شعار طرفداری آن‌ها از یک قوم و مذهب دروغ هست و مزدور هستند و برای ضربه زدن به مردم ما، اتحاد ما و جمعیت ما تلاش می‌کنند که البته به نتیجه نخواهند رسید و عزیزان ما در نیروهای امنیتی و انتظامی برخی از این افراد را دستگیر کرده‌اند و از این زحمات تشکر می‌کنیم و انتظار داریم به گونه‌ای برخورد شود و عقبه آن‌ها مورد تهاجم قرار گیرند و به گونه‌ای مجازات شوند که بازدارنده باشد و تا حد توان از این گونه حوادث جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به خانواده معظم این شهدا تبریک و تسلیت عرض کرده و برای مجروحان، شفای عاجل و کامل از خداوند طلب می‌کنیم و امیدواریم خداوند متعال به همه ما این هوشیاری را بدهد که با وحدت و انسجام خود با توطئه‌های داخلی و خارجی مقابله کنیم و بتوانیم در برابر خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر رو سفید باشیم.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا