آخرین اخباربین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی

نظامیان صهیونیست: اگر توافق تبادل اسرا نهایی نشود، خدمت نمی‌کنیم!



نظامیان صهیونیست: اگر توافق تبادل اسرا نهایی نشود، خدمت نمی‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز سه‌شنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شروع به تعلیق خدمت ده‌ها نفر از نظامیان ذخیره کرده است که اعلام کرده بودند در صورت عدم توافق بر سر بازگرداندن اسرای صهیونیستی در نوار غزه، از ادامه خدمت سرباز خواهند زد.

این روزنامه افزود که ارتش این رژیم با نظامیانی که نامه‌ای اعتراضی امضا کرده و خواستار امضای توافقنامه تبادل اسرای صهیونیست شده بودند، تماس تلفنی برقرار کرد و به آن‌ها از تصمیم تعلیق خدمتشان اطلاع داد.

در این گزارش آمده است که یکی از این نظامیان به همکارانش گفته بود که فرماندهانش از او درباره این نامه سوال کردند، اما او امضای خود را انکار کرده است.

نظامی دیگری این تماس تلفنی را «تهدید» توصیف کرد، در حالی که نظامی سومی اظهار داشت که فرمانده گردانش با او «گفتگویی طولانی و سرزنش‌آمیز» داشته و در نهایت تصمیم به تعلیق او از خدمت گرفته است.

یک هفته پیش، همین روزنامه گزارش داده بود که ۱۳۰ نظامی صهیونیست نامه‌ای امضا کرده و هشدار داده بودند که اگر دولت توافقی برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه منعقد نکند، از ادامه خدمت خودداری خواهند کرد. این نامه به بنیامین نتانیاهو، وزرای دولت و هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش ارسال شده بود.

رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که ۱۰۱ اسیر در نوار غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرده است که ده‌ها اسیر صهیونیستی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

با وجود تلاش‌های میانجیگری مشترک قطر، مصر و ایالات متحده طی ماه‌های اخیر و ارائه پیشنهادات مختلف برای پایان جنگ غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو همچنان شرایط جدیدی از جمله ادامه کنترل بر گذرگاه فیلادلفیا بین غزه و مصر و گذرگاه رفح و جلوگیری از بازگشت نیروهای فلسطینی به شمال غزه از طریق بازرسی از بازگشت‌کنندگان در گذرگاه نتساریم در مرکز نوار غزه را مطرح کرده است.

از سوی دیگر، حماس بر عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه و توقف کامل جنگ به عنوان شرط قبول هرگونه توافق اصرار دارد.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون و با حمایت بی‌قید و شرط آمریکا، رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب نسل‌کشی شده است که بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته، اکثر آن‌ها کودکان و زنان هستند و هزاران نفر مفقود شده‌اند. این جنایت‌ها در میان ویرانی‌های گسترده و قحطی که جان ده‌ها کودک را گرفته، یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان به شمار می‌رود.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا