آخرین اخباردانشگاه > صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی

آموزش تخصصی مهارت ورزی برای ۸۷۰ هزار سرباز



آموزش تخصصی مهارت ورزی برای ۸۷۰ هزار سرباز

به گزارش ایسنا، محمدجواد زاده کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح امروز در دومین همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه در آموزش عالی اظهار کرد: رویکرد ما در مجموعه نیروهای مسلح به موضوع خدمت سربازی علاوه بر نقش آفرینی جوانان در عرصه دفاع از قلمرو ایران اسلامی، تلاش داریم این دوره را به دوره تعالی و رشد و توانمند سازی جوانان به عنوان کادرهای آینده‌ساز ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: متناسب با همین رویکرد در چند سال گذشته شاهد تعامل نیروهای مسلح با کانون‌های علمی کشور در قالب حمایت از نخبگان و محققان و حمایت از پایان نامه و مقالات در سطوح ارشد، دکتری به صورت سرباز صنعت و دورهای پسادکترا بودیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: پس از گذشت ۷ سال در خصوص ورود گسترده نیروهای مسلح در مهارت آموزی مفتخریم که عرض کنیم به همت نیروهای مسلح بیش از ۸۷۰ هزار سرباز را تحت پوشش مهارت تخصصی و ۸۳۰ هزار نفر را نیز تحت پوشش بسته مهارت عمومی قرار دهیم.

وی افزود: اثربخش تر کردن خدمت جوانان ایران اسلامی و بهره‌مندی تخصصی و تسهیل گری از کارکنان وظیفه بخشی از اهداف بوده که خوشبختانه محقق شده است.

به گفته وی؛ تصویب سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه، تصویب آیین اقدام مشترک اجرایی سازی سند ملی و تشکیل شورای عالی سیاست گذاری و عضویت فرماندهان عالی، تشکیل جلسات متعدد کاری و تشکیل کمیسیون دائمی مهارت آموزی اشتغال بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

جواد زاده بیان کرد: از جمله سیاست‌های مورد نظر این قرارگاه تشویق و ترغیب مهارت قبل از ورود به دوران سربازی است؛ اگر فردی با تخصص وارد دوران خدمت شود، می تواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و سطح تخصص و تعدد تخصص خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با این اقدامات خدمت جوانان موثرتر خواهد شد و مشوق‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، کسر خدمت و مرخصی تشویقی و تعیین محل سازمانی توسط خود فرد و ارائه درجه تشویقی بخشی دیگر از این مشوق‌هاست.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: برخی از افرادی که برای خدمت سربازی مراجعه می کنند، ایده‌های نواورانه دارند که باید آن را تقویت کرد، به همین منظور یک مرکز نوآوری سرباز در هر کدام از واحدهای نیروهای مسطح تشکیل خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ خدمت برای تسهیل‌گری شغلی سربازان ماهر منقضی خدمت تدوین شده و رصد شغلی به همراه تسهیلات ارائه خواهد شد و بیش از ۳۰ هزار نفر این تسهیلات شغلی را دریافت کردند و ۸۷ درصد از دریافت کنندگان این تسهیلات مشغول به کار هستند.

جواد زاده بیان کرد: ما اگر به عنوان سربازان ولایت گوش به فرمان باشیم، زمینه سازی اشتغال جوانان فراهم خواهد شد که این موضوع نیازمند مهارت است. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص همواره تاکید داشتند و تلاش جهادگونه را برای برطرف کردن این موضوع توصیه کردند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا