آخرین اخباراستان ها > سیستان و بلوچستان

عزم ملی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و عدالت تحصیلی در سیستان و بلوچستان



عزم ملی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و عدالت تحصیلی در سیستان و بلوچستان

لک زایی در گفت وگو با ایسنا، افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان با هدف ارتقای عدالت آموزشی  سه تفاهم‌نامه مهم با مشارکت خیرین نیک‌اندیش برای ساخت و تکمیل مدارس شبانه‌روزی در شهرستان‌های سرباز، راسک و دلگان به امضا رساند.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها گامی استوار در راستای بهبود زیرساخت‌های آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان در مناطق محروم استان و پیشرفتی بی‌سابقه در راستای توسعه پایدار استان محسوب می‌شود.

وی افزود: پروژه تکمیل هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی در حاجی‌آباد شهرستان سرباز با مشارکت خیر نیک‌اندیش آقای منصور شاکری فرد و به همت اداره کل نوسازی مدارس آغاز شد.

لک زایی با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: این هنرستان برای آموزش‌های مهارتی و کشاورزی طراحی شده و به دلیل امکانات شبانه‌روزی  پذیرای دانش‌آموزان از روستاهای دوردست نیز خواهد بود که نقش بسزایی در آماده‌سازی جوانان برای حضور مؤثر در جامعه و بازار کار ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره بر تفاهم نامه احداث مدرسه شبانه‌روزی پسرانه در روستای پیشین در شهرستان راسک ، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه شبانه روزی پسرانه با مشارکت خیر بومی گرانقدر حاج اسلم بندوز  با زیربنای ۱۱۴۵ متر مربع شامل فضاهای آموزشی و خوابگاهی منعقد شد .

لک زایی بیان کرد: این مدرسه فرصتی نوین برای ادامه تحصیل و پرورش نسل‌های آینده در منطقه محروم راسک ایجاد می‌کند.

وی به سومین پروژه مهم احداث خوابگاه جدید در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان دلگان بخش چاه هاشم اشاره کرد و اعلام کرد: این خوابگاه با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و با هدف اسکان دانش‌آموزان مناطق دوردست ، کاهش مشکلات رفت‌وآمد و بهبود تمرکز دانش‌آموزان طراحی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان همچنین از تکمیل و بهره‌برداری ۳۴۳ پروژه آموزشی در قالب ۱۴۶۰ کلاس درس، از مهرماه ۱۴۰۲ تا مهرماه ۱۴۰۳ به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین خبر داد.

لک‌زایی با اشاره به اینکه این تحول بزرگ به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین گرانقدر انجام گرفته است، گفت: این پروژه‌ها با زیربنای ۱۴۱,۸۴۵ متر مربع، تنها بخشی از تلاش‌های عظیمی است که برای افزایش سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

وی افزود: حمایت‌های بی‌دریغ خیرین نیکوکار در کنار منابع دولتی، موجب شد تا این زیرساخت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار دانش‌آموزان عزیز این خطه قرار گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد ۲۸۳ پروژه دیگر در قالب ۱۴۴۹ کلاس درس، با زیربنای ۲۵۰,۱۵۳ متر مربع در راستای تحقق عدالت آموزشی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان استان، به‌ویژه در مناطق محروم در حال اجرا است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا