آخرین اخباراستان ها > اصفهان

امنیت با یک گروه و جریان حاصل نمی‌شود



امنیت با یک گروه و جریان حاصل نمی‌شود

اکبر صالحی امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونین و مدیران کل حراست استانداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلات و آفت‌های مدیریتی در گذشته انتصابات سهمیه‌ای، خطی و سهم‌خواهانه بوده است، اما امروز استاندار جدید عَلَم مخالفت با این روند و پشت کردن به حواشی را بلند کرده و همین پشت کردن به حواشی یعنی توجه به اصول، اهداف و نقطه‌ای که باید به آن‌ برسیم.‌

وی افزود: در این مسیر آشنایی استاندار جدید با مسائل استان بسیار مهم و غنیمت است، زیرا استانداری که بومی و آشنا به مسائل باشد به مراتب توفیقات، نتیجه، کارآمدی و آثار و برکات بالاتری خواهد داشت، به‌ویژه آنکه جمالی‌نژاد متعلق به وزارت کشور نیز بوده و همین ارتباط با وزیر و معاونان وزرا در فوریت امور اثرگذار است و تفکیک معاونت‌های امنیتی از سیاسی و اجتماعی یکی از آثار آن است و در این زمینه ما گام‌هایی از دیگر استان‌ها جلوتریم.

صالحی با بیان اینکه وسعت بالای دید مسائل استان یکی دیگر از ویژگی‌های استاندار جدید اصفهان است، بیان کرد: با شناختی که از استاندار جدید دارم، مطمئنم که انتصاب ایشان از الطاف خداوند برای استان اصفهان است، او دارای روحیه تواضع، مردم‌داری و حلم و بردباری است که در فرایند امور بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت دفعی نبوده و با یک گروه و جریان حاصل نمی‌شود، گفت: ایجاد امنیت نیازمند آن است که همه دل‌ها، افکار و گروه‌ها منسجم باشند، شاخصه‌هایی برای حصول امنیت وجود دارد، از جمله ایمان و یاد خدا، نقش‌آفرینی مردم و اقشار مختلف جامعه و پیروی از ولایت، از یک سو توجه به منویات رهبری امنیت‌آور است، اما از سوی دیگر برای افزایش امنیت در کشور باید به همه دیدگاه‌ها توجه کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان، شعارها و سیاست‌های رئیس‌جمهور چهاردهم را حول میدان دادن به همه مردم دانست و گفت: مسئله مهم این است که انقلاب و ولایت متعلق به گروه و جریان خاصی نیست، همه مردم در دایره نظام و ولایت قرار دارند و تنها معاندین خارج از این دایره‌اند، لذا با اطمینان می‌گوییم که ما خدمت‌گزار همه مردم با هر نظر و عقیده هستیم، زیرا امنیت نیازمند همدلی و انسجام و هم‌افزایی همه است، از سوی دیگر امنیت پایدار بستر رشد استان در همه زمینه‌ها است. امنیت مردم و امنیت نظام دو روی یک سکه هستند و در حوزه امنیت پایدار باید به هر دوی اینها توجه کرد. امنیت تسهیل‌گر رشد و توسعه استان است پس باید با تمام توان تلاش کنیم مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امنیتی و هزینه‌بر نشوند.

موفقیت دولت چهاردهم موفقیت همه کشور است

همچنین معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به‌ اینکه سربازی ولایت و خدمت به مردم ویژگی مدیر موفق است گفت: ایجاد نگاه خادم و مخدومی میان استانداری و مردم و تلاش برای خدمت تغییر مهمی بود که در این دوره اتفاق افتاد.

محمدرضا جان‌نثاری، با اشاره به اینکه خدمت در دوران رئیس‌جمهوری که شهید و ماندگار در تاریخ شد، افتخار بزرگی بود، اظهار کرد: باید دید در حکمرانی دینی  ملاک ارزیابی مسئولان چیست؟ می‌شود فهرستی طویل از صفات و خصوصیات را برای یک مدیر موفق ذکر کرد، اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، با توجه به اینکه در حکومت اسلامی اعتقاد داریم حکومت از آن خداست و به اذن او در عصر غیبت ولی‌فقیه جامعه را اداره می‌کنند، سربازی ولایت کردن و نوکری و خدمت به مردم، ملاک ارزیابی است.

وی ادامه داد: چرا می‌گوییم شهید رجایی و شهید رئیسی ماندگار شدند؟ چون این دو ویژگی را در حد اعلا داشتند، شهید رجایی در معرفی خود می‌گوید من مقلد امام هستم و شهید رئیسی هم همه توان خود را برای عمل به فرموده‌های رهبری و سربازی ولایت به کار گرفتند و در برهه‌ها و جریان‌های‌ مختلف از حق خود برای کاهش تشنج‌ها و عمل به دستور رهبری می‌گذشتند و ما اگر عاشقانه شهید رئیسی را دوست داریم و به خدمت در دوران ایشان افتخار می‌کنیم به دلیل همین ویژگی است و اگر مرتضوی را استاندار موفقی می‌دانیم به دلیل همین ویژگی‌هاست.

معاون سابق سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان، گفت: تبدیل کردن نگاه ارباب‌رعیتی به نگاه خادم و مخدومی تغییر مهمی بود که اتفاق افتاد و ما هم در شعاع این خدمت بودیم و امروز معتقدیم سنگر و مکان خدمت مهم نیست، مهم ولی شناس بودن، سربازی ولایت و خدمت به مردم است. در برگزاری انتخابات و اقدامات همه استانداری و دستگاه‌ها برای برگزاری صحیح و دقیق بسیج شدند و ان‌شاءالله همه هر طور که هست تلاش و کمک کنیم که دولت چهاردهم موفق شده و سرمایه اجتماعی و مشارکت را افزایش دهد و بدانیم همان‌طور که رهبری تأکید کردند، موفقیت این دولت موفقیت همه مردم است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا