مهارت آموری

چهار هزار و ۱۳۷ نفر از کارکنان وظیفه استان مرکزی آموزش‌ دیدند



سرهنگ پاسدار «محمدرضا عسگری» شامگاه شنبه در نشست قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه روح الله افزود: کارکنان وظیفه از مهمترین ارکان آمادگی دفاعی و رزمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور محسوب می‌شوند و از این منظر جایگاه سرباز اهمیت ویژه‌ دارد. 

وی ضمن تاکید بر اینکه استفاده بهینه از خدمت وظیفه عمومی همواره مورد توجه نیروهای مسلح بوده است، گفت : اقدامات زیرساختی مناسبی انجام شده  که در این شرایط سربازان علاوه بر نقش آفرینی در آمادگی دفاعی به‌منظور مقاصد پیشرفت و آبادانی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی آموزش می‌بینند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از سربازان ، افراد تحصیل‌کرده و نخبه هستند که لازم است برای استفاده بهینه از این منابع نیروی انسانی عظیم برنامه ریزی جدی‌تر انجام شود.

عسگری تاکید کرد:  یکی از اهداف مهم تشکیل قرارگاه، مهارت‌آموزی سربازان و راه‌اندازی طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، افزایش جذابیت سربازی برای نظام اسلامی ، ایجاد نشاط برای سربازان و بهبود تجارب  و آگاهی برای ورود به بازار کار و اشتغال است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی سربازان در سه مقطع پیش از خدمت با هدف افازایش توانمندی در انجام خدمات موثر،  بدو خدمت سربازی با هدف بهبود به کارگیری تجارب  و  حین خدمت با موضوع  ایجاد سابقه شغلی و کارورزی برای آمادگی اشتغال جوانان انجام می‌شود.

عسگری عنوان کرد: سپاه روح الله استان مرکزی همچون سایر نیروهای مسلح با ابلاغ تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، این بخش را تشکیل داد و از سال ۹۷ این قرارگاه با قوت در راستای تحقق اهداف گام برمی‌دارد.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امید می‌رود که با انجام این اقدامات، علاوه بر اینکه حضور سربازان در مراکز را هدفمندتر می‌شود، بتوان در راستای اشتغالزایی این قشر پس از پایان دوره سربازی، گام‌های موثری برداشت.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا