انتظامی

کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی



سرهنگ محمد غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مبارزه بی امان با مواد مخدر که سر منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، همواره و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون یک تن و ۶۹۲ کیلو و ۹۸۸ گرم مواد مخدر سنتی در سطح استان کشف و ضبط شده، گفت: در همین مدت ۷ کیلو و ۱۱۷ گرم مواد مخدر صنعتی نیز کشف شده است.

وی افزود: در همین مدت ۷۲۴ نفر قاچاقچی و خرده فروش و همچنین ۲۲۳ نفر معتاد دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

غلامی با بیان اینکه در این بازه زمانی در مجموع یک تن و ۷۰۰ کیلو و ۱۰۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۹۴۷ نفر نیز متهم دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۹۹ مورد طرح مبارزه با مواد مخدر در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان داشت :۱۶۰ مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۱۳۶ مورد طرح کنترل محورهای مواصلاتی، ۶۶ مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی، ۱۱۹ مورد طرح پاکسازی اطراف مدارس و ۱۵۸ مورد طرح تشدید مبارزه با فروشندگان و توزیع کننده مواد مخدر از جمله طرح‌های اجرا شده در این مدت در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۱۸ عملیات مشترک برون استانی نیز اجرا شده، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ۱۹ مورد عملیات درون استان در این مدت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اجرا شده است، گفت: در این بازه زمانی تعداد ۲۸ دستگاه خودرو توقیف و همچنین تعداد ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان متلاشی شده‌اند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا