انتظامی

از دستگیری کارآگاه خصوصی تا دستگیری عاملان شرارت در محدوده بازار



به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری مالخر و کشف اموال مسروقه در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در نخستین خبر این بسته خبری اظهار داشت: در پی سرقت تعدادی ضبط و پنل از خودروهای محله “ونک” و اخبار واصله مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه توسط شخصی در این محله، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام اقدامات تخصصی سارق و مالخر قطعات خودروها را شناسایی و از وجود تعدادی قطعات خودرو در مخفیگاه مالخر اطمینان حاصل کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه مالخر اعزام و ضمن دستگیری این فرد، در بازرسی مخفیگاه وی ۱۰۰ دستگاه ضبط خودرو و ۱۵۰ عدد پنل ضبط و باند و ساب کشف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای تصریح کرد: متهم به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر مالخری و ارتباط با سارقان اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به دستگیری سارق لوازم و قطعات خودرو در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون ۳۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.
به گفته سرهنگ موقوفه‌ای کشف جزئیات پرونده و دستگیری دیگر سارقان کماکان ادامه دارد.

۵۰ فقره زورگیری در نارمک

سرهنگ اردشیر نادری در توضیح این خبر، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه به شیوه زورگیری در محله نارمک توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت، دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۲۷ نارمک قرار گرفت.

وی بیان داشت: با فعال سازی تیم‌های عملیاتی در سطح حوزه، سارق مورد نظر در یکی از خیابان‌های نارمک در حین سرقت مشاهده شد و بلافاصله با ایجاد طرح مهار پلیسی سارق دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهم در کلانتری به ۵۰ فقره سرقت به همین شیوه معترف شد، تصریح کرد: در پی جویی های انتظامی تا کنون ۱۵ تن از مال باختگان شناسایی شدند.

دستگیری کارآگاه خصوصی

سرهنگ کیومرث حسنوند در توضیح این خبر، گفت: با اعلام خبری مبنی بر حضور فردی که خود را کارآگاه معرفی می‌کند بلافاصله عوامل تیم عملیات کلانتری ۱۴۸ انقلاب به محل اعزام شدند.

وی بیان داشت: با حضور تیم عملیات متهم که ۵۰ ساله فاقد سابقه کیفری و ساکن یکی از شهرهای شمال شرق کشور می‌باشد در محل مشاهده و بلافاصله تحت الحفظ قرار گرفت.

این مقام انتظامی در بررسی‌های بیشتر از متهم یک عدد کلت کمری جنگی به همراه اسپری اشک آور کشف شد، تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم با معرفی خود به عنوان کارآگاه خصوصی از شهروندان اخاذی می کرده که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ شکری در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون ۳ نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر جرایم متهم ادامه دارد.

دستگیری عاملان تخریب و شرارت در محدوده بازار

سرهنگ امیر هوشنگ امیری در توضیح این خبر، گفت: در پی وقوع یک فقره شرارت و تخریب شیشه‌های منزل و ۲ خودرو در محدوده بازار حوالی ساعت ۰۱۰۰ بامداد بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۳ بازار در محل حاضر و اقدامات لازم در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان آغاز شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: با بررسی دقیق مشخص شد که ۵ نفر شرور سابقه دار به علت اختلاف قبلی با یکی از ساکنان کوچه اقدام به این عمل کرده اند که ضمن رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌ها هویت این افراد شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ضمن شناسایی مخفیگاه متهمان و اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منجسم پلیسی و همزمان هر ۵ عامل تخریب در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ امیری در پایان خاطر نشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با این افراد شرور قاطعانه برخورد می‌نماید و متهمان دستگیر شده ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود روانه زندان شدند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا