آخرین اخبار

ارائه گواهینامه مهارتی به حدود ۱.۵ میلیون سرباز در کشور



به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در مراسم اختتامیه مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در مرکز تربیت و آموزش جوادنیا در قزوین برگزار شد اظهارکرد: اولین مسابقه مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با شعار سربازان ماهر، پنجه‌های کارآمد و اشتغال موثر درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بیکاری و اشتغال ‌یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات موجود در میان جوانان است، افزود: وظیفه اصلی نیروهای مسلح دفاع از کیان اسلام ،انقلاب و میهن اسلامی است ، اما به دلیل اهمیت موضوع مهارت آموزی نیروهای مسلح به موضوع ورود پیدا کرده‌اند تا بتواند به دغدغه خانواده‌ها و جوانان که بحث اشتغال هست پاسخ دهند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: در همین راستا قرارگاه مهارت آموزی در تمامی سازمان‌های نیروهای مسلح تشکیل شد و امروز شش سال است که از تشکیل قرارگاه‌ها می‌گذرد.

کمالی ادامه داد:تا امروز به بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار سرباز وظیفه گواهینامه مهارتی ارایه شده است و امروز به‌جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم این آموزش مهارتی را به مسابقه بگذاریم و امسال اولین دوره مسابقات مهارتی در داخل نیروهای مسلح  در حال برگزاری است  و برنامه ریزی خواهیم کرد که سال‌های آینده  این مسابقات استمرار یابد وحتی سربازان وظیفه در مسابقات کشوری نیز بتوانند با سایر جوانان رقابت کنند.

وی گفت: امروز اختتامیه مرحله نیمه نهایی یا همان سازمانی مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه است ‌و برگزیدگان این مسابقات به مرحله پایانی راه پیدا کردند. سربازان باید تلاش کنند تا در مرحله نهایی نتیجه مناسبی کسب کنند.

کمالی اظهارکرد: نیروهای مسلح در کاری ورود پیدا کنند باید در آن کار سربلند و سر افراز و پیروز بیرون بیایند و مهارت آموزی در نیروهای مسلح باید به جایی برسد که همه به کیفیت آموزش‌ها احسنت بگویند و سربازان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی و کسب مدرک، بتوانند به اشتغال برسند. آموزش های مهارتی با همکاری دستگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود و گواهینامه دوره‌های مهارتی نیز از سوی سازمان های متولی امر ارایه می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح برای کمک به دولت و هموطنان به موضوع مهارت آموزی ورود پیدا کرده‌اند گفت: موضوع مهارت آموزی سربازان جدی گرفته شده و ‌بنا داریم سربازان دوره های مهارتی را به خوبی طی کنند.

انتهای پیام



منبع خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا