انتظامی

از کشف ۹ قبضه سلاح جنگی تا کشف ۱۰ کیلو حشیش


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۹ قبضه سلاح جنگی و سرد در حوالی شهر ملارد

سرهنگ سعید راستی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در راستای مقابله با عوامل نا امنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل اطلاعاتی موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی بیان داشت: با شناسایی هویت متهم و مخفیگاه وی در حوالی شهرستان ملارد، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بررسی از داخل مخفیگاهش اخذ شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: مأموران این مرکز ظهر روز گذشته به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی و ۸ قبضه سلاح سرد و ۱۱ عدد فشنگ کشف کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در پی جوئی های انتظامی اظهار کرد سلاح‌ها را از استان‌های غربی کشور تهیه می کرده است.

سرهنگ راستی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز در فضای مجازی برخورد شدید صورت خواهد داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

مرخصی از زندان بهانه برای آغاز سرقت منزل

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان در این خصوص گفت: به دنبال شکایت‌های سریالی در خصوص سرقت منازل، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی وارد عمل شده و در بررسی‌های صورت گرفته دریافتند متهم سابقه داری به نام هاشم با تشکیل باندی اقدام سرقت منازل می‌کنند.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات میدانی، منزل مجردی اعضای این باند در اطراف تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر شدند و در بازرسی از منزل متهمان، چند قاب ساعت مچی، سرویس نقره، و چند عدد فلش مموری و ابزار آلات سرقت کشف شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهمان ابتدا منکر سرقت‌هایشان بوده اما زمانی که با تصاویر به دست آمده که توسط دوربین‌های مداربسته در محل سرقت به دست آمده بود مواجه شدند. همچنین مال باخته‌ها اموال خود را در میان وسایل کشف شده از منزل متهمان شناسایی کردند به ناچار لب به اعتراف گشودند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: در پی جوئی های انتظامی احدی از متهمان معترف شد، حدود دو ماه قبل به مدت چند روز از زندان مرخصی گرفتم ولی دیگر خود را به زندان معرفی نکرده و با همکاری همدستانم مجدداً اقدام به سرقت کردم. که پس از ارتکاب دو فقره دستگیر شدیم.

سرهنگ کنجوریان در پایان گفت: تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

کشف بیش از ۱۰ کیلو حشیش در جنوب پایتخت

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از سوداگران مرگ با تهیه مقادیری مواد مخدر و پنهان کردن آن در مخفیگاه به خرده فروشی مواد مخدر می‌پردازد، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم اخیراً مقداری حشیش تهیه نموده است و درصدد توزیع عمده آن در سطح شهر تهران هست که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهم و دستگیری آن اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار گرفت، افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیم عملیات پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی قاچاقچی مواد افیونی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، ۱۰ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش و آلات و ادوات بسته بندی مواد افیونی کشف کنند.

سرهنگ حسنوند خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه دهم این پلیس به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

از کشف ۹ قبضه سلاح جنگی تا کشف ۱۰ کیلو حشیش

سارق ای سی یو خودروها بازداشت شد

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در توضیح خبر گفت: به دنبال سرقت ECU خودرو پیکان وانت، در تحقیقات پلیسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، مشخص شد سارق، مرد میان‌سالی است که سوار بر خودروی ۴۰۵ اقدام به سرقت کرده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق به نام پژمان شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مرجع قضائی دستور بازداشت متهم میانسال صادر شد و کارآگاهان اداره بیستم وارد عمل شدند و پژمان را طی یک عملیات غافلگیرانه در خاوران دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

سرهنگ نجفی در پایان گفت: پژمان ابتدا منکر سرقت بود اما در ادامه تحقیقات و در مواجه مدارک پلیسی به سرقت ECU پیکان و ۲۰ سرقت از خودروهای وانت و سمند اعتراف کرد. متهم میانسال که ۸ سابقه کیفری در پرونده خود دارد با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا