انتظامی

لزوم بهره برداری فاز ۲ جاده چالوس/ خواب آلودگی عامل۳۰درصد تصادفات



به گزارش خبرنگار مهر سردار سیدکمال هادیان فر در گفتگو با خبر ساعت ۱۴ گفت: ترددها در جاده‌ها نسبت به اوایل تعطیلات به شدت افزایشی شده اس. و تاکنون ۵۲ میلیون رفت و برگشت ثبت شده است.

وی افزود: ۴۷ درصد افزایش تردد را داشته ایم و خوشبختانه ۲۲ درصد کاهش جان باخته را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هنوز ۷ روز از تعطیلات باقی مانده است و اگر مسافران رعایت نکنند آمار حوادث جاده‌ای بیشتر می‌شود، گفت: به جهت اینکه محورهای شمالی سر هستند هموطنان تمایل دارند به شهرهای جنوبی سفر کنند که به دلیل طولانی بودن مسیر در شهرهای جنوبی توصیه می‌کنیم رانندگان حتماً هوشیار باشند.

هادیان فر گفت: ۳۰ درصد از تصادفات منجر فوت مربوط به خستگی و خواب آلودگی راننده می‌شود و همچنین ۱۶ درصد از فوتی‌های تصادفات مربوط به عابرین پیاده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۰ هزار خودرو غیر بومی در استان‌های شمالی مانده اند افزود: محورهای شمالی با ترافیک سنگینی مواجه هستند و از راهی که بخواهید به محورهای شمالی بیایید چه مسیر چهاردانگه به شهرستانک و چه مسیر کرج، باید ترافیک سنگینی را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: در ۸ کیلومتری رودبار- منجیل هم ترافیک و تراکم همچنان بالا است و با قاطعیت می‌تواند گفت تمامی محورهای شمالی درگیر ترافیک هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان تاکید کرد: مسئولان باید هر چه سریع‌تر فاز ۲ محور چالوس را به بهره برداری برسانند تا در تعطیلات حجم ترافیک در محورهای مختلف تقسیم شود و این گونه به مشکل نخوریم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا